додому Новини ЗНО: які найпоширеніші помилки допускають вступники під час іспиту з української мови

ЗНО: які найпоширеніші помилки допускають вступники під час іспиту з української мови

682

Для вступу у вищі навчальні заклади школярам необхідно пройти зовнішнє незалежне оцінювання. Обов’язковим предметом у ньому є українська мова. Учні, які планують поступати не на гуманітарну спеціальність, складають іспит тільки по українській мові. Майбутні гуманітарії повинні складати подвійний іспит – по мові і літературі.

У 2021 році ЗНО з української мови здавало 68,7 тисяч абітурієнтів. Мінімальний пороговий бал тесту склав 27 балів. Фатальне ЗНО не змогли здати 7,45% випускників.

Як дітям підготуватися до ЗНО

Перед складанням ЗНО слід повторити всі розділи української мови: морфологія, фонетика, синтаксис. Також викладачі рекомендують абітурієнтам пройти тести попередніх років, які є у вільному доступі в інтернеті. Самостійно повторити шкільний матеріал можна у книгах для підготовки до ЗНО. Після читання правил важливо виконувати вправи, щоб закріпити теорію.

Якщо випускнику складно засвоїти деякі теми, йому варто звернутися до репетитора. Знайти досвідченого і дипломованого викладача можна на сервісі BUKI. Там заняття проводять у двох форматах:

  • офлайн;
  • онлайн через скайп 
Які найпоширеніші лексичні помилки

Перед тим, як скласти ЗНО, рекомендується ознайомитися з типовими помилками, які з року в рік допускають випускники при здачі іспиту з української мови.

Помилкове вживання Правило Правильне вживання
закрити очі, накритися одіялом Уживання русизмів замість нормативних українських відповідників. заплющити очі, накритися ковдрою
Я отримав затишне враження. Порушення сполучуваності слів. що призводить до смислової неточності. Я отримав приємне враження.
Одні все життя живуть у одному місці, ходять в одну школу. Повтор слова і використання кілька однокореневих слів у реченні. Така помилка називається тавтологією. Одні все життя живуть в місці, де народились, ходять в улюблену школу.
“Краще тримати ґав у руці, ніж ловити журавля в небі”, думала Марійка. Некоректне вживання фразеологізмів. «Краще синиця  в руці, ніж журавель у небі», –  думала Марійка. 
Військові навчання розпочалися разом на 14 полігонах. Неправильне вживання міжмовних  омонімів.

В українській та російській мовах слово “разом” має різне значення. Рос. “разом” означає “сразу, мгновенно; одновременно” і укр. “разом” –  “спільно, вкупі з ким-, чим-небудь”.

Військові навчання розпочалися одразу на 14 полігонах.
Знаючи відповідь, учні піднімали, здіймали, вивищували руки. Невдалий добір синонімів. Знаючи відповідь, учні піднімали руки та голосно вигукували.
Наша квартира має дві палати. Уживання слів, які не властиві зображуваній епосі. Наша квартира має дві кімнати.
Морква дуже корислива для дитячого організму. Використання слів у невластивому значенні. Морква дуже корисна для дитячого організму.
Тарас Шевченко помер від наростаючої водянки у березні місяці 1861 року. Стилістично невмотивоване багатослів’я. Тарас Шевченко помер від наростаючої водянки у березні 1861 року.
Насті було больно почути таку новину. Уживання слів, які не властиві українській мові. Насті було прикро почути таку новину.
несподіваній сюрприз Використання двох слів з однаковим значенням (прикметник і іменник). Ця помилка називається плеоназм. Необхідно уникати дублювання значення в двох словах. сюрприз
занюханий Використання жаргонізмів там, де це недоречно. огидливий, неакуратний.

 

Нерідко лексичні помилки в роботах учасників ЗНО переплітаються із стилістичними неточностями. Наприклад, в науковій статті не повинно бути експресивної лексики, просторічних і емоційно забарвлених слів.