Починаючи з березня, два нових рядки з'явилися у розрахунковій квитанції "Тернопільводоканалу" для мешканців багатоквартирних будинків. Абонентське обслуговування, вартість якого 1,59 грн, та аварійне обслуговування ціною у 1,84 грн. Відтак споживачам щомісяця, окрім самого рахунку за воду, доведеться додатково доплачувати 3 гривні 43 копійки.
"Тернопільводоканал" внести додаткові пункти у розрахунок мешканців багатоквартирних будинків за послуги від підприємства був вимушений, каже Володимир Кузьма. Причиною послугували відповідні постанови та розпорядження Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг. В них визначено, що ведення абонентських рахунків, контроль за квартирними лічильниками, виставляння рахунків і організація отримання плати із абонентів, що називається абонентським обслуговуванням, а також аварійне обслуговування, куди входять ліквідації проривів чи забою каналізації у квартирних помешканнях, тепер вважаються додатковими послугами і не можуть включатися водоканалами до тарифів за воду. Зрештою, такою додатковою діяльністю "Тернопільводоканал" всеодно займається, відтак, згідно із ліцензійними вимогами, оплату за це довелось винести у окремі пункти.
– Коли ми займаємося додатковим видом діяльності, ми повинні вести окремий роздільний бухгалтерський облік, повинні показати відповідні доходи і витрати щоквартально. Ми ведемо такі обліки, показуєм і звітуєм, і, відповідно, ми не повинні допускати перехресного субсидіювання. Тобто витрати, які ми проводимо на надання цих додаткових послуг, повинні покриватися доходами цих послуг, – пояснює директор КП "Тернопільводоканал" Володимир Кузьма.
Тож водоканалівці провели відповідні розрахунки і визначили вартість даних додаткових послуг. Абонентське обслуговування коштуватиме 1,59 грн, аварійне обслуговування – 1 гривню і 84 копійки. В сумі людям за ці пункти доведеться додатково платити 3 гривні 43 копійки. Це щомісяця, на одного абонента, тобто для мешканців однієї квартири. Водночас Володимир Кузьма спробував пояснити, чому ці додаткові послуги винесені із урахування в тарифах, а самі тарифи якими були, такими і залишилися.
– Тут є нюанс, який люди можуть не зрозуміти. Тому що, ніби виходить, від тарифу не віднімається, а в той же час, появилась ще додаткова плата. Я звертаю увагу на таку річ. На 1 січня затверджено в нас собівартість послуги, яка разом з ПДВ буде 7 гривень 37 копійок. Це той тариф, який зараз діє для юридичних осіб і для бюджетних організацій. Відповідно, ми для населення продаєм воду 5,48, 7,37-5,48. це означає, що населення отримує послугу за тарифом, який не дотягує до рівня собівартості, є нижчим від рівня собівартості, – розповідає Володимир Кузьма.
Цю різницю відшкодовувала держава. Тепер абонентські і аварійні обслуговування під це відшкодування не підпадають. Щодо абонентського та аварійного обслуговувань, як додаткових послуг, то споживач в праві від них відмовитись. Але таке рішення має бути не поодиноким, приміром, мешканця однієї квартири. Відмовлятись можна лише цілим будинком. В такому випадку, мешканці будинку мають розуміти, що не беручи плату за дані послуги, "Тернопільводоканал" відповідно їх і не виконуватиме.