додому Головні Церкви на Тернопільщині відмовляються від патріархату Московського та переходять до Київського

Церкви на Тернопільщині відмовляються від патріархату Московського та переходять до Київського

1272

vlcsnap-2015-06-17-12h24m28s37Церкви на Тернопільщині відмовляються від патріархату Московського та переходять до Київського. Готуються до цього понад десять парафій області. Там прихожани хочуть молитись рідною мовою, а служби аби вів священик проукраїнський. Цей процес духовенство Київського патріархату називає невідворотним в умовах українсько-російської війни та процесу об’єднання із українською автокефальною церквою. І наголошує, що вигоди із цього не має, переходу хочуть самі люди.

У Башуках Кременецького району перейти від Московського до Київського патріархату люди вирішили ще три роки тому. Кількаразово збирали підписи та необхідні документи, складнощів додавала бюрократія. Людям поведінка російських священиків урвала терпець.

– Коли в нас іде війна, він, священик, якому 74 роки, коли до нього звертались, щоб він спом’янув героїв Майдану чи тих воїнів АТО, він каже: а треба слухати, ми споминаєм невинно убієнних, а кого він споминає чи там агресора чи кого – то там не поймеш, – говорить представник громади с. Башуки Кременецього р-ну Володимир Назарчук.

Отець Дмитро, священик с. Башуки Кременцького р-ну, додає:

– Не підем, будем терпіти, не підем, будем сповідатися в цього священика, пока не перейде наша церква на києвський патріархат, поки ми не почуємо молитви своєю рідною мовою.

Аби нарешті добитись оформлення переходу башуківської церкви від патріархату Московського до Київського довелось терпіти і сварки, і так званих “засланих мовсковських козачків”. Схожа ситуація і у Колосовій Кременецького району. Терентій Червінський взяв у сільраді список повнолітніх мешканців та пішов із ним селом збирати підписи за перехід. Обійшов більше, як пів села, майже всі підтримали.

– Якраз так дощ моросів, жінка каже, давай ще я піду, тебе чуть-чуть пожалію. Пішла жінка в сусідні хати. Жінка вже повертаючись, перестріває її руский священик, потовк, забрав зошита. Жінка моя має цукровий діабет, важко хворіє, прийшла додому – заікається, – пригадує житель села Колосова Кременецького р-ну Терентій Червінський.

Чоловік одразу викликав міліцію, склали протокол. Проте священика не покарали. У селі подейкують, що справу зам’яли. Із прихожанами московського патріархату вирішили вести перемовини, проте ті назустріч йти відмовляються та називають проукраїнських парафіян – сепаратистами.

– Просили, молили, давайте знайдем спільну мову, буде богослужіння почергове. Ні! Ви тут ніхто і навіть не претендуйте, нічого не робіть, ви до тої церкви ніякого відношення не маєте, – каже чоловік.

Всього із понад двохсот мешканців села половина проголосувала за перехід. Решта або утрималась або голосувала проти. Терентій Червінський каже, мав би більше прихильників, та людей залякують гріхами. Зараз таких церков, які готуються перейти до Київського патріархіту, на Тернопільщині, – понад десяток.

– Можливо, відсотків 30 – представники Московського патріархату, і десь відсотків 10 – точно вже перейшли, – пояснив секретар єпархіального управління протоієрей Мирон Гах.

Допомагає їм у зміні конфесійної приналежності “Правий сектор” – роз’ясненнями та юридичною допомогою. Наприклад, громаді потрібна перереєстрація, аби зберегти приналежність храму.

– Грамотно юридично допомогти громаді оформити всі ті документи, які необхідні для того, щоби перереєструвати, наголошую, не створити нову, наголошую, а перереєструвати існуючу. Бо якщо йде реєстрація нової громади, то вона не має нічого абсолютно, це чистий листок, – говорить  керівник “Правого сектору” на Тернопільщині Василь Лабайчук.

Цей процес, кажуть священики, відповідає вимогам часу. Люди не хочуть ходити до церкви держави-агресора та слухати священиків, які є проросійськими.