додому Головні Подорожчання проїзду у громадському транспорті Тернополя прогнозують вже з нового року

Подорожчання проїзду у громадському транспорті Тернополя прогнозують вже з нового року

931

Подорожчання проїзду у громадському транспорті Тернополя прогнозують вже з нового року. В маршрутках разова поїздка ймовірно коштуватиме чотири гривні, а у тролейбусах вартість проїзду може зрости до трьох гривень. Перевізники називають такі зміни тарифів вимушеними. Через підвищення заробітної плати із січня зростуть витрати перевізників на зарплатню водіям та іншим своїм працівникам. Щодо “Тернопільелектротрансу”, то йому, зрештою як всім іншим подібним КП в Україні, скасовують державні пільги на електрику, що суттєво вдарить по фінансовій стабільності комунального підприємства. Можливість подорожчання проїзду в громадському транспорті Тернополя мають розглянути на виконавчому комітеті міської ради.

Питання підвищення вартості проїзду в громадському транспорті Тернополя обговорювали впродовж року. Та пропри це, тариф до сьогодні вдавалось втримувати. З першого січня, коли зросте мінімальна заробітна плата, суттєво збільшаться й витрати перевізників.

– Тому, сьогодні є потреба, щоб не було якихось збоїв в роботі громадсько-пасажирського транспорту, щоб не була порушена безпека і та елементарна ситуація, яка сьогодні є, тому є предметно і є підстава, щоб змінити тариф в більшу сторону, маршрутних таксі – до 4 гривень. І я вважаю, що якщо будуть зроблені перерахунки вже після нового року з підвищеними заробітними платами, то і цього буде мало, – розповідає начальник управління транспорту, комунікацій та зв’язку Тернопільської міської ради Ігор Мединський.

Ще складніша ситуація з тернопільським електротранспортом. Нещодавно Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики повідомила, про те, що підприємства міського електротранспорту не тільки тернопільського, виключені зі списку тих підприємств, які отримуватимуть пільгову вартість електроенергії. Відповідно, тепер КП “Тернопільелектротранс” сплачуватиме за електроенергію як рядовий споживач без права на пільгу.

– Для того, щоб підприємство залишилось і працювало в Тернополі є два шляхи, і я думаю, що цих два шляхи буде використано. Перше – це часткове підняття тарифу, а друге – знову ж таки орган місцевого самоврядування повинен шукати кошти для компенсації різниці тарифу. Ми вже мали один подарунок, коли пільговиків переклали на орган місцевого самоврядування, а цього року ми маємо ще зростання вартості тарифу, майже на гривню, – каже директор КП “Тернопільелектротранс” Андрій Мастюх.

В інших містах тариф у громадському транспорті уже давно збільшили, кажуть у міській раді. І сьогодні у більшості обласних центрів вартість проїзду знову планують збільшити подекуди з 4 до 5 гривень. У Тернополі електричний транспорт намагаються розвивати будь-яким способом: купівлею нових тролейбусів, будівництвом нових тролейбусних ліній, бо розуміють, що саме тролейбусами користується найбільша кількість городян, в тому числі й пільговики.

– Незважаючи на те, що Уряд за два роки не дав жодної гривні, на компенсацію пільговиків, ми зберегли проїзд усіх пільговиків в тролейбусах та соціальних автобусах міста. Крім того, наше завдання здешевити вартість проїзду для тернополян, власне для цього ми запроваджуємо електронний квиток, який вже працює і який вже зараз електронний квиток дає можливість людям здешевити вартість проїзду, хто має електронний квиток, той має 10 відсотків знижки, тому наше завдання максимально здешевити проїзд для тернополян, – говорить міський голова Тернополя Сергій Надал.

Перевізники подали розрахунки на тариф – 4 гривні у маршрутних таксі, “Тернопільелектротранс” – до трьох гривень у тролейбусах. Та чи затвердить ці тарифи стане відомо під час засідання виконавчого комітету Тернопільської міської ради.