додому суспільство Зміни у земельному законодавстві України

Зміни у земельному законодавстві України

425

Хочете зареєструвати земельну ділянку чи отримати витяг про неї з державного земельного кадастру? Зробити це швидше та простіше дозволяє Національна кадастрова система, яка діє в Україні з початку року. Натомість право власності на земельну ділянку, право постійного користування нею, договір оренди тощо тепер, замість Держземагенства, реєструють територіальні органи юстиції.

Зміни у земельному законодавстві України з 1 січня цього року покращили роботу по веденню державного земельного кадастру, розповідають чиновники. Земельна служба отримала Національну кадастрову систему. Тепер територіальні органи Держземагенства реєструють земельну ділянку, як об'єкт і надають відомості про неї, тобто витяги з державного земельного кадастру. А вже державну реєстрацію права власності на землю на основі цих витягів проводять територіальні органи юстиції.

– Якщо до нового року ми працювали з перехідною кадастровою системою і необхідно було проводити роботу в два етапи – спочатку визначати кадастровий номер, потім реєструвати земельну ділянку, то на сьогодні ми можемо це робити в процесі одного етапу. Тобто в процесі реєстрації земельної ділянки ми зразу визначаємо і номер. І відповідно, ця Національна кадастрова система формує зразу відомості з державного земельного кадастру. Тобто ми надаємо витяг, який в подальшому необхідний буде громадянам, щоб вони звералися в реєстраційну службу для проведення реєстрації права власності на земельну ділянку, – розповіла начальник відділу державної кадастрової реєстрації Головного управління Держземагенства у Тернопільській області Галина Кравченюк.

Для того, щоб зареєструвати земельну ділянку, громадянам потрібно подати пакет документів до державного кадастрового реєстратора.

– В основному це технічна документація із землеустрою, яка містить повну інформацію про земельну ділянку, підстави надання цієї ділянки, це може бути рішення або розпорядження, правоустановчі документи на ту чи іншу організацію, якщо це юридична особа, паспортні дані, кадастровий план цієї ділянки, який інформує нас про те, що ділянка має свої проміри, площу, суміжних користувачів. А також додається електронний документ. Це є записана на диску інформація в електронному вигляді, обмінний файл, з яким ми працюємо в Національній кадастровій системі, – каже Галина Кравченюк.

Земельну ділянку реєструють не більше двох тижнів. Витяг видають протягом одного дня. Національна кадастрова система спростила процедуру не лише для працівників служби, а й для громадян, які звертаються до них. Документи для реєстрації земельної ділянки замість власника можуть подавати, до прикладу, уповноважені представники землевпорядної організації. Зараз, розповідає Галина Кравченюк, чимало громадян, в основному пенсіонерів, переоформляють земельні ділянки на садові товариства. Замість десятка людей документи може подавати один, досвідчений та обізнаний із законодавством, представник фірми. Люди приходять вже за витягом, який підтверджує, що їх земельна ділянка зареєстрована і отримала кадастровий номер.

Громадяни, які хочуть зареєструвати земельну ділянку у межах Тернополя, можуть звертатись до державних кадастрових реєстраторів за адресою Лисенка, 20А. Якщо ділянка на території Тернопільського району – за адресою Кривоноса,10 в обласному центрі. Решта населених пунктів області також мають територіальні відділення Держземагенства.