Головна суспільство З 1 червня Державне агентство автомобільних доріг України ввело обмеження руху для...

З 1 червня Державне агентство автомобільних доріг України ввело обмеження руху для вантажних автомобілів

322

Вантажівкам зась. З 1 червня Державне агентство автомобільних доріг України ввело обмеження руху для вантажних автомобілів. Діє воно у світлу пору доби для транспортних засобів, які важать більше, ніж 24 тонни або мають навантаження на вісь більше 7 тонн. Такі, мовляв, у спеку руйнують розігріте дорожне покриття. Обмеження стосується і шести магістральних доріг Тернопільщини.

Начальник пересувного пункту у селищі Дружба Теребовлянського району показує те, що власне і робить їх пунктом габаритно-вагового контролю. Відколи в Україні почалась спека, на чергування вийшло три відомства – Державтоінспекція, Транпортна інспекція та Служба автомобільних доріг. Автоінспектор спрямовує вантажівки на ваги, далі робота за контролерами. Щодня перевіряють кілька десятків вантажівок. Небезпечна, кажуть, не так їх вага, як навантаження на вісь. Для розпечених доріг – це руйнівна сила.

Науковці встановили, при температурі повітря 28 градусів тепла дорожне покриття нагрівається до 40, а то й більше. Воно стає м'яким і легко піддається деформації. Особливо, якщо по ньому проїжджають багатотонні вантажівки

– На сьогодні в нас інтенсивність руху великотонажного автотранспорту складає від 600 до 1500 автомобілів за добу. Цього достатньо, щоб за декілька днів зруйнувати повністю проїжджу частину і покриття по тих маршрутах, по яких вони ходять, – пояснює заступник начальника з експлуатаційного утримання автодоріг Служби автомобільних доріг в Тернопільській області Петро Вільчинський.

Саме тому з 1 червня в Україні обмежили рух великотоннажного автотранспорту. Це стосується вантажівок, вага яких з вантажем чи без перевищує 24 тонни або з навантаженням на вісь більше 7 тонн. В світлу пору доби, з 10 ранку до 22-ї години рухатись магістральними вулицями їм заборонено. На Тернопільщині таких шляхів шість.

– Перший – дорога М-12 Стрий-Кіровоград-Знам'янка, друга – М-19 Доманове-Ковель Чернівці-Тереблече, третя дорога – Н-02 Львів-Тернопіль, яка вже на ладан дихає, четверта дорога Н-18 Івано-Франківськ-Бучач-Тернопіль, п’ята дорога Кременець-Б.Церква і шоста Збараж-Ланівці.

Пункт габаритно-вагового контролю у Дружбі – вздовж однієї з цих доріг. Місцеві перевізники це добре знають, тому оминають, кажуть контролери. Проте серед перевірених вантажівок таки трапляються перегружені.

– Найбільший траплявся штраф – це фірма "Транссервіс-1" львівська, 69 тонн. Це вага автомобіля разом з вантажем. Там був штраф 51 тисяча гривень, – розповідає начальник ІІ пересувного пункту габаритно-вагового контролю в Тернопільській області Тарас Ранецький.

– А найчастіше які суми

– Тисяча-дві тисячі грн.

Штраф залежить від відстані, яку проїхала автівка і перевантаження. Чим більше – тим дорожче. До прикладу, якщо дозволену вагу перевищили на 40%, заплатити доведеться в п'ятикратному розмірі. Дозволом на рух мала б бути копія квитанції про оплату, проте відпускати вантажівку, чи ні, контролери не знають. Кажуть, офіційного роз'яснення нема.

На сплату штрафу дають 30 днів. При цьому його оплачують за місцем реєстрації транспорту, а не там, де вантажівка порушила заборону, і відповідно пошкодила асфальт. Не вистачає і постів габаритно-вагового контролю. На Тернопільщині таких лише два, але Підволочиський часом не працює. Тому водіїв просять перечекати спеку на майданчиках для відпочинку, біля закладів харчування та інших об’єктів сервісу, а таких вздовж доріг вистачає. Контролери ж кажуть, працювати готові, аби тільки ніхто не заважав. Бо ставлення водіїв і перевізників, часто місцевих, які возять великі вантажі цілорічно, залишає бажати кращого.

Коментарі

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Please enter your comment!
Please enter your name here