Головна культура Усі твори Пінзеля повернулись із виставки у Луврі неушкодженими

Усі твори Пінзеля повернулись із виставки у Луврі неушкодженими

325

Пінзель повернувся додому. Усі скульптури з Тернопільщини, що побували на виставці у французькому Луврі, вчора під вечір повернулись до Тернополя. Цілі і абсолютно неушкоджені в дорозі, кажуть і ті, хто їх до Франції відправляв, і ті, хто їх реставрував перед поїздкою до Лувру. Виставка робіт скульптора середини 18 століття доби бароко Іоанна Георга Пінзеля, який жив і творив в Україні і, зокрема, на Тернопільщині, тривала у наславетнішому музеї світу із 22 листопада минулого року до 26 лютого року цього. Загалом там були представлені 27 робіт Пінзеля із чотирьох музеїв України, в тому числі і 7 творів із Тернопільського обласного краєзнавчого музею та 2 роботи з Тернопільського обласного художнього музею, які тимчасово передані до церкви Святої Покрови у Бучачі.

Вони скромно стоять ще на підлозі та на столі у приміщенні фондів обласного краєзнавчого музею, але й першого погляду достатньо – це ті ж скульптури, що стояли в експозиції музею, тільки кращі, бо відреставровані. У Париж і назад вони їздили спеціальним автотранспортом, а цілісність робіт після дороги перевіряли українські реставратори, які й готували їх до виставки у Луврі. До Тернополя роботи повернулись, запевняють, у якнайкращому стані.

Віра Стецько, завідувач відділу Тернопільського обласного краєзнавчого музею: "Це подія. Подія  не тільки для Тернополя, а й для всієї України, що виставка повернулася. І дуже солідно, хочу сказати, віднеслися до перевезення творів Пінзеля, тому що дуже багато було розмов, ми знаєм, переживали, чи привезуть наші роботи, як привезуть. Взагалі міжнародна компанія "Кунстранс" – вони  дуже серйозно віднеслися до транспортування і пакування – перед тим приїздили, обміряли, робили спеціальні ящики".

Ярослав Туряк, працівник відділу поліхромної скульптури Національного науково-дослідного реставраційного центру України: "Подвійні ящики, термоізоляція, теж пилоізоляція. В середині всі ящики, вони були оббиті темною тканиною зеленого кольору, але вона досить темна і любе найменше осипання, найменша лусочка була б відразу помітна. Ні найменшої лусочки ми не помітили".

Віталій Миргородський реставрував для виставки у Луврі рельєф "Ангел-охоронець" із дияконських воріт церкви Святої Покрови у Бучачі, а також рельєф "Усікновіння голови Івана Предтечі" із Тернопільського краєзнавчого музею. Роботи, каже, було чимало, і нелегкої. А ще, розповідають київські реставратори, строки для реставрації були рекордні, тому працювали без вихідних.

Віталій Миргородський, реставратор Національного науково-дослідного реставраційного центру України: "Тут було ускладнення в тому, що дуже щільний покривний шар з налипанням бруду і на цьому рельєфі присутня авторська позолота, потертості і цей бруд дуже щільний, він важко вибирався, особливо в нижній частині, де збирається бруд і пил і його треба було дуже ретельно вибирати за допомогою скальпеля".

Ярослав Туряк, працівник відділу поліхромної скульптури Національного науково-дослідного реставраційного центру України: "Відреставрувати поліхромну скульптуру – це треба рік мінімум. За три місяці – це, розумієте – не було вихідних, субота, неділя – з 9 до 9 ми працювали". 

Віталій Миргородський, реставратор Національного науково-дослідного реставраційного центру України: "Все-таки музей світового значення, роботи світового значення. Звісно, що хотіло б ся, щоб такого майстра, як Пінзель знав більше свійт, щоб його знали люди, тому що у Франції взагаліто відкривають ще тільки для себе Пінзеля. Для мене це була така значна подія і честь для мене, що я реставрував, був долучений до реставрації цих робіт".

Тепер київські реставратори мріють про те, щоб ними реставрований тернопільський пінзель був на виставці, присвячений 75-річчю Національного науково-дослідного реставраційного центру України. А у Тернопільському обласному краєзнавчому музеї до розділу "Культура краю", де лише частина наявних у музеї робіт Пінзеля експонувались до виставки в Луврі, вони навряд чи вже завтра повернуться – відреставровані роботи, що побували в найславетнішому музеї світу. і в тернопільському музеї вимагають нової експозиції.

Віра Стецько, завідувач відділу Тернопільського обласного краєзнавчого музею: "Зараз би хотілося, щоби всі твори Пінзеля були в експозиції. Для того потрібен час, щоби зробити дизайн і якісь хоч невеликі ремонтні роботи, тумби, підсвітку, тому що роботи вимагають, щоби люди подивилися. Ви знаєте, зацікавлення є: багато шкіл дзвонять, бібліотеки, тому що, виявляється, люди чекають повернення Пінзеля".

Коментарі

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Please enter your comment!
Please enter your name here