додому освіта Учні 24 школи Тернополя вчаться берегти природу за шведським рецептом

Учні 24 школи Тернополя вчаться берегти природу за шведським рецептом

431

Економити воду і світло, менше викидати сміття, давати друге життя старим предметам і берегти природу вже 4 роки вчать школярів на Тернопільщині. Наші школи беруть участь у спільному проекті України і Швеції "Освіта для сталого розвитку в дії". Педагоги кажуть, завдяки міжнародній співпраці, навчають дітей ощадливо ставитися до природних ресурсів.

На Тернопільщині в шведсько-українському проекті бере участь шістдесят шкіл. Такі популярні в Європі ідеї втілюють в нашій області, починаючи саме з дітей.

– Дорослі не завжди правильно ці питання вирішують, то трапляється навіть так, що наші вихованці, діти, починають вчити своїх батьків, як треба організувати сімейне господарство на основах ідеї сталості, – розповідає заступник директора ТОКІППО Володимир Уруський.

Предмет "Екодемія" відрізняється від екології, бо на практиці навчає, як треба берегти природу. Його вивчають учні третіх, четвертих, восьмих і дев'ятих класів. З першого вересня у новому навчальному році предмет "Моя щаслива планета" вивчатимуть також першокласники.  Дітям слово "Екодемія" вже не страшне.

– У школі ми вивчаємо "Екодемію". Я вважаю, що вона дуже корисна для нас, для дітей шкільного віку. Я, наприклад, дізналася для себе багато чого нового, – каже учениця школи №24 Тернополя Тетяна.

– Я зрозумів, що не так усе на цій землі нескінченно. Треба всім користуватися раціонально і берегти ресурси нашої планети, – каже учень школи №24 Тернополя Олексій.

Своє розуміння, як зберегти планету, діти відобразили у коміксах. Роботи зібрані зі всієї України. Виставка дитячих малюнків уже виставлялася у Державній публічній бібліотеці в Стокгольмі, а зараз повернулася в Україну. Її можна побачити у 24 школі Тернополя. Учні, які вивчають "Екодемію", здобуті знання уже застосовують на практиці:

– Баночка від кави, то я зробила з неї декоративну вазу, диск причепила і зробила квіти і дуже гарно виглядало, – пригадує учениця школи №24 Тернополя Ярина.

– Ми целофанові пакети не викидаємо. Ми їх зберігаємо і якщо порвалися, то тоді вже. А так то їх просто збираємо. А так стараємося їх не використовувати. Полотняні сумки – це взагалі добре, – вважає учениця школи №24 Софія.

– Ми започатковуємо нові акції у нашій школі. Це пункт прийому батерейок, який несподівано став одним із наших дуже успішних проектів. Ми вже близько 9 кг батерейок здали. У нас ще є такий проект, якого немає  в жодній школі  – це школа екологічного дизайну. В цій студії ми створюємо красиве і корисне зі всьго, практично зі сміття, – пояснює заступник директора з навчально-виховної роботи школи №24 Тернополя Олена Зарічна.

Шведська сторона проекту забезпечила українських дітей підручниками, а викладачів – методичками. За їхні гроші також готують вчителів. Координатори проекту  запрошують до співпраці усіх вчителів області. Кажуть, результати від проекту вже є.

– Бачимо, що скорочується, наприклад, вага сміття в сім'ї, а в сумі це сім'ї тих учнів, які беруть участь у проектах. І мова йде вже не про десятки і сотні, а тисячі тон. Зменшуються  витрати води, зменшуються витрати електроенергії. Це дуже практичний, прагматичний предмет, який можна кількісно виміряти, – каже Володимир Урський.