додому суспільство У Тернополі подорожчав проїзд у таксі

У Тернополі подорожчав проїзд у таксі

501

Замість звичних мінімальних 12-13 гривень тепер доведеться платити щонайменше 14, за кожен кілометр проїзду – на 40-60 копійок більше. Нові тарифи діють майже у всіх таксофірмах міста і були вимушеним кроком, пояснює їх керівництво. Дорожчає, мовляв, усе. В тому числі і проїзд в громадському транспорті. Ціни на послуги таксі у нашому місті востаннє зростали минулого року.

До обіду за одним тарифом, після обіду – вже за іншим. Проїзд у тернопільському таксі подорожчав миттєво. Так, що в територіальному відділенні антимонопольного комітету і помітити не встигли. Кажуть, не знали, бо звернень від громадян поки не було.

Іван Курницький, голова Тернопільського обласного територіального відділення антимонопольного комітету України: "Таксі не є соціальним видом транспорту. Але це не означає, що можна зловживати на цьому ринку. Я попереджаю, що якщо такі дії будуть, будуть звернення громадян поступати, а я би просив мешканців міста, якщо такі факти є, ми будемо розглядати і поправляти ці речі…
Якщо такі будуть моменти, буде одночасно і економічно необгрунтовано, це буде розглядатись, як узгоджені дії на ринку перевезення пасажирів транспортом таксі".

Тим часом тернополяни вже кілька днів оплачують за проїзд у таксі за новими тарифахи. За кожен кілометр більше на 40-60 копійок. Мінімальний проїзд – здорожчав на 2 гривні.

Микола Чапля, директор таксофірми: "- Кілометр проїзду на сьогодні вартує 3,30.

– А скільки був?

– Був 2,70,  2,90.

– А мінімальний проїзд?

– 14 гривень".

І це – найменше. У деяких таксі за кожен кілометр проїзду лічильник рахує 3,50. Та й мінімальний проїзд залежить від рівня комфорту, тому може коштувати і 15 гривень. Підняття цін, каже директор однієї з тернопільських фірм, до якого нам вдалося дотелефонуватись, вимушене і обгрунтоване. На носі – зима. А для водіїв це як для школярів першовересень. Покупок багато, порожчало все. Підтверджує цифрами.

Микола Чапля, директор таксофірми: "В минулому році ми брали шини по 320-330, на сьогодні по 420-430. Акумулятор в минулому році 480-490, 500 максимально. В цьому вже 580. А в зимовий період він дорожчий ще на гривень 20-30. В зв'язку з тим, що утилізація машин, нам сказали вже, що масло подорожчає. На сьогодні літр масла – 30 грн".

Не проти подорожчання і самі водії. Хоча за клієнтів переживають.

Богдан, водій таксі: "З приходом нових цін, наскільки я пам'ятаю, минулого разу зменшилась кількість клієнтів".

Тернополяни послугами таксі користуються активно. Кожна четверта-п'ята машина на вулицях міста – з шашкою. Проте і маршрутне таксі ніхто не скасовував:

"- Я чув, що в Тернополі дорожчає таксі, але на мене це ніяк не впливає, бо я їжджу куди потрібно на тролейбусах або на маршутках в крайньому випадку".

" – Поки що не попадала на те дорожче таксі. Трохи впливає, 2 грн все таки важливо для кожного…

– Будете рідше їздити тепер?

–  Не думаю. В мене дитина і коли треба сідаєш і їдеш, не думаєш, що дорожче".

"- В цьому місті воно дешеве. 20 гривень – дешево. Бо я сам з Дніпропетровська приїхав, там дуже дорого. Десь 60 гривень, але 30 за посадку".

Те, що навіть після подорожчання, тернопільські таксі одні з дешевших в Україні підтверджують і в антимонопольному комітеті. Про всі порушення просять повідомляти в територіальне відділення. Тим часом таксисти готові працювати й надалі, і сподіваються на совісну співпрацю.

Богдан, таксист: "Взагалі робочий день 8 годин повинен бути, але доводиться працювати більше. Якщо вдень не наїздив потрібної суми грошей, тоді вночі потрібно їздити… Попадаються п'яні дебоширні клієнти, дехто платити не хоче, намагається втекти…"