Головна культура У Тернополі обговорили проблеми і можливості популяризації книги в Україні через ЗМІ

У Тернополі обговорили проблеми і можливості популяризації книги в Україні через ЗМІ

442

Зустрічі із журналістами, письменниками та представниками видавництв започаткували у Тернополі в "Домі книги" місцевого видавництва "Богдан". На вільне спілкування із цікавими людьми запрошують усіх охочих. На першій такій зустрічі обговорили проблеми і можливості популяризації книги в Україні, зокрема, через засоби масової інформації.

Головними гостями зустрічі були тернопільські поетеса і журналіст Олена Лайко та письменниця Валентина Семеняк-Штангей. До діалогу могли долучитись усі присутні, що власне і відбувалося. Обмінуювалися думками з приводу нинішнього становища літератури, а відтак письменників, видавництв та їх читачів. Люди, які цікавляться сучасною літературою і купують книги – є, переконані письменниці, втім, чимало й таких, які відійшли від читання.

Валентина Семеняк-Штангей, письменниця, член Національної спілки журналістів України: "Коли людина безкінечно дивиться комерційні передачі по телебаченню, коли вона слухає комерційні передачі по радіо, коли вона читає, до речі, дивиться серіали, довго, по півроку, і коли потім, це експеримент такий проводили, і потім коли їй відразу дати класичну літературу – вона не сприймає, вона вже знаходиться на іншій хвилі. Вона вже знаходиться не на сердечній чакрі, вона знаходиться на кореневій чакрі, а там запроси зовсім інші".

Обговорили також проблему популяризації книги. Якщо відомі й розкручені імена користуються попитом, то письменнику, який, приміром, дебютує або ж не має достатньо грошей для реклами своєї книги, доводиться скрутно. При цьому якість і вартісність написаного таким письменником може нічим не поступатись і часто бути кращим, аніж у більш відомих авторів. Тут, вважає Олена Лайко, мала б допомагати обізнаність консультанта чи продавця книгарні.

Олена Лайко, письменниця, журналіст: "Які автори тернопільські видаються у його видавництві, які вони є тут, він повинен сам рекламувати і людям пропонувати. Не казати там, читайте Вишневського чи читайте там Донцову, коли люди приходять і кажуть порадьте мені щось – якийсь жіночий роман чи якусь детективну історію, пропонувати своїх авторів і на такому простому елементарному рівні спілкування продавець-покупець. І якщо починати з цього, то тоді і далі, на всіх інших рівнях воно буде автоматично поширюватися".

Популяризувати літературу, варту уваги читачів, покликані також засоби масової інформації, погодилися учасники, й висловили потребу у продовженні таких зустрічей письменників і журналістів.

Валентина Січкоріз, організатор зустрічі: "Можливо також зробити таку співпрацю дещо цікавішою, дещо ефективнішою на сьогоднішній день, безумовно враховуючи і сьогоднішні реалії і наші можливості".

Коментарі

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Please enter your comment!
Please enter your name here