Платити чи ні. До "Провінційних вістей" звернулись тернопільські водії, які нарікають на стан міських паркувальних зон. Людей обурює пошкоджений асфальт, відсутність розмітки і паркоматів. Як приклад, наводять місця для паркування на вулиці Шептицького, вздовж центрального міського ринку. Чиновники особливої проблеми в цьому не бачать. Кажуть, дев'ятьма платними зонами паркування у Тернополі займається один приватний підприємець, а до його роботи претензій не мають.
Стан українських доріг – проблема вічна. Поряд з нею синьою смугою тягнеться інша – паркування. Синьою, бо лінії саме такого кольору мали б відмежовувати паркувальну зону від проїжджої та пішохідної частин. Водії скаржаться: таких на центральному ринку Тернополя нема.
– Це зона паркування і можна подивитися за тим знаком, яка саме там зона паркування і в якому стані там асфальт… Немає смуг, немає паркоматів і немає належних доріг. Вказано, що на один паркомат 20 парковочних місць, мають бути окремо місця для інвалідів, в нас близько таким не пахне, – розповідає водій Олександр Яворський.
Разом з водієм Олександром йдемо вулицею Шептицького. Рух автомобілів тут справді безперервний, а вільних місць для паркування по обидві сторони практично немає. Воно й не дивно – робочий день на ринку у розпалі. Торгують на тротуарах, автомобілями заїжджають на колись зелені зони. Після невеликого дощу на дорогах суцільні калюжі, не кажучи вже про ями. У цьому потопають припарковані авто. Проте гроші за паркування тут збирають справно. Пан Володимир живе вже 15 років в Португалії, але українським реаліям не дивується. Хоча, каже, там платить лише через паркомати.
– Кидаєте гроші, виходить квитанція, на скільки часу. Ставиш на вікно, – пояснює водій Володимир.
– Тобто паркувальник тільки контролює, вчасно ви виїхали, чи ні?
– Там паркувальників нема взагалі. Паркувальник – то автомат. Я не бачив такого, щоб хтось приходив і якісь гроші збирав.
В Україні чоловік чемно платить гроші паркувальнику. А от серед місцевих водіїв не всі з цим згідні.
– Закон України є, що мають бути паркомати. Якщо є паркомат, я підійшов, оплатив і знаю, що в мене є година, чи дві. А тут люди просто збирають собі гроші, я не знаю, йдуть вони в бюджет, чи не йдуть, бо немає ні чеків, нічого, – каже водій Олександр Яворський.
Паркомат на вулиці Шептицького ми все ж знайшли, щоправда в той час неробочий. Та навіть якби працював, його на таку кількість автомобілів замало, каже Олександр. Дев'ятьма платними паркувальними зонами у Тернополі займається приватний підприємець Євген Тешнер. Єдиний, кажуть в міськраді, хто подав заявку на конкурс. Від занедбаних узбіч Шептицького підприємець відхрещується. Каже, то вже територія не його, а ринку. Директор ринку заперечує.
– Всі великі супермаркети, всі магазини мають за собою парковки для того, щоб було зручно під'їхати і закупитися. Тернопільський міський ринок не має навколо себе ні однієї парковки, яка була б закріплена за ринком, – говорить
Титр: Степан Горуц.
– Це стосується і вулиці Шептицького?
– І вулиці Шептицького, і вулиці Живова.
Зустрітись з нами Євген Тешнер не зміг. Телефоном розповів, що паркомати і справді часом не працюють, але через технічні проблеми. Їх каже, вже не вперше б'ють. Загалом з 9 платних паркувальних зон, які він обслуговує, паркоматами обладнані 4. Законодавство вимагає на кожній, тобто 5 бракує. Чому не так – з відповіді чиновників зрозуміти важко.
– Є в місті 9 місць платного паркування, паркують тільки на чотирьох, сплату здійснюють в бюджет з дев'яти. І відповідно ті 5 місць, які здійснюють плату за парковку, тобто йде збір через паркомати, через паркувальників, відповідно облаштовані паркоматами… – розказує начальник управління транспорту і зв'язку Тернопільської міськради Ігор Мединський.
– Водій має віддавати йому на руки гроші, не отримуючи взамін нічого, чи сумнівний талон. Чи це має бути тільки талончик з паркомату?
– Виключно талончик з паркомату.
– А на тих зупинках, де немає паркомата як?
– Там не відбувається збір коштів за парковку.
– Але ж є 9 платних і тільки 4 паркомати.
– Ви мене погано чули.
Ставимо питання чіткіше. За словами чиновника, паркувальник має право контролювати, чи оплатив водій послугу, або піти замість нього до паркомата і не більше.
– Чи зобов'язаний водій навіть на платній парковці платити, якщо немає паркомата, паркувальнику в руки?
– Ні.
Паркувальний бізнес обходиться підприємцю у сталі приблизно 40 тисяч гривень до міського бюджету щомісяця, в той час як комунальне підприємство, яке обслуговувало ці паркувальні зони раніше платило 90 тисяч гривень в рік. Тому, каже Євген Тешнер, справа поки збиткова. І хоча працювати ще є над чим, чиновники і на тому вдячні.
– Ви задоволені роботою цього підприємця і які в вас ще є до нього вимоги, претензії? Що він ще має зробити? – запитуємо Ігора Мединського.
– Ви розумієте, ситуацію, яка сьогодні існує не тільки в паркуванні, підвести до ідеальної, так як виписано законом, в жодній сфері, в жодному куточку жодної держави світу неможливо.