Головна благоустрій Сьогодні у Тернополі обговорювали тарифи на проїзд у маршрутках

Сьогодні у Тернополі обговорювали тарифи на проїзд у маршрутках

419

Сьогодні у Тернополі обговорювали тарифи на проїзд у маршрутках. Присутні тернополяни скаржилися на те, що обговорення проводили в залі засідань міськради, де мало місця, а також на те, що серед присутніх більше перевізників, водіїв, їх знайомих, ніж самих мешканців Тернополя, що їздять громадським транспортом. Щодо ціни квитка, то мова йшла про дві з половиною гривні, майже дві вісімдесят та три гривні сорок копійок. На громадських слуханнях була і наш корспондент Руслана Гриньо.

Громадське обговорення стосовно зміни тарифів у Тернопільських маршрутках ініціювали Асоціація перевізників та міськрада. Розпочалося воно об 11 ранку. В сесійній залі міськради зареєструвалося 85 людей, скільки з них пасажирів, а скільки водіїв, перевізників, головуючий обговорень сказати не міг.

Учасниця громадського обговорення: "Невигідний час – одинадцята година люди ж на роботі. Треба було робити в другій половині дня чи у вихідний та в Українському Домі "Перемога". Щоб там помістилися не тільки перевізники, водії, члени їх сімей, а й пасажири. Пасажирів тут я не бачу".

Громадські активісти заявили: громадські обговорення не мають жодної юридичної сили. Тому наполягали на проведенні громадських слухань.

Руслан Ваврик, голова громадської організації "Тернопілля наш дім": "Якщо немає громадських слухань, а тарифи піднімуть, я завтра, як мешканець Тернополя, заходячи в маршрутку, можу не заплатити 2 гривні 50 копійок, зіславшись на те, що цей регуляторний акт був прийнятий з порушеннями чинного законодавства. Для чого створювати конфлікт, давайте виконаємо процедуру".

Ігор Гірчак, головуючий громадських обговорень, голова громадської організації "Асоціація споживачів": "Немає чітко вказано, що мають бути проведені громадські слухання, немає такої норми. Є норма про те, що будь-який проект регуляторного акту має пройти процедуру громадського обговорення. А процедура громадського обговорення це є банальна публікація проекту цього акту в місцевій газеті. Це називається процедурою громадського обговорення. Давайте не вводьте в оману людей".

У Тернополі не можуть наразі відбуватись громадські слухання, пояснив Ігор Гірчак, тому що Тернопільська міська рада не ухвалила положення про процедуру їх проведення відповідно до статуту. Сам статут є, а положення про громадські слухання планують затвердити на найближчій сесії міськради. Начальник управління транспорту, комунікацій та звязку міськради Ігор Мединський ознайомив присутніх з проектом рішення виконкому  "Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом в Тернополі." Там йдеться про підвищення проїзду до 2 гривень, 50 копійок. Розповів Ігор Мединський і про тарифи, які запропонували перевізники, вони коливаються від 2 гривень 78 копійок до 3 гривень 40 копійок.

Ці тарифи розглянуло управління транспорту, далі їх направили в Антимономольний комітет та тарифну комісію. В Антимонопольного комітету спочатку були зауваження до перевізників, вони в свою чергу надали необхідні документи та направили тарифи ще раз. У наступній відповіді Антимонопольного комітету заперечень, щодо зміни тарифів не було, там наголосили це питання належить до компетенції органів місцевого самоврядування.  Наразі тарифи ще розглядають у відповідній тарифній комісії, куди входять представники облдержадміністрації, Антимонопольного комітету, міськради.

Ігор Мединський, начальник управління транспорту, комунікацій та зв'язку Тернопільської міськради: "Якщо ми не знайдемо компромісу, про розвиток громадського пасажирського транспорту треба забувати, про безпеку нам треба буде теж дуже переживати. Мені б хотілося щоб наш транспорт розвивався, бо як я бачу по всіх східних областях – 2 гривні 50 копійок, подекуди три, щоб і безпека була, щоб не було цього протистояння водій-пільговик, щоб транспорт розвивався".

Далі слово мали представники громадськості.

Богдан Городицький, член Всеукраїнського об'єднання ветеранів: "Людина, яка возить пасажирів, вона не возить щебінь, якщо ти зайшов на передні двері і ще не примостився, не розрахувався, а він рвонув, і ти вже опинався на задніх дверях, а потім пригальмував і ти знов опинився на передніх. Я розумію чого так є, бо один другого треба обігнати, забрати пасажирів, але так воно є і ще нікого за руку не притягнули".

Василь Лазарчук, громадський контролер: "Майже не курять водії, майже не розмовляють по мобілці, разом з тим ще до цього часу грубо відносяться до пенсіонерів. Я питаю, одного з водіїв, ти б до своєї мами так звертався, яка заходить і її років 85".

Учасниця громадського обговорення: "Їздила недавно в 18-му маршруті, вікна такі, що мені з дитиною було страшно їхати, я думала, що воно трісне. Я готова навіть платити 3 гривні, це дуже страшна цифра, але я готова платити 3 гривні, якщо це буде безпечно для моєї дитини".

Громадські обговорення тривали три години. Далі перейшли до голосування. За те, щоб не підвищувати вартість проїзду в маршрутках проголосувало четверо з усіх присутніх. А більшість підтримала зростання вартості проїзду в маршрутних таксі до 2 гривень 50 копійок, та в так званих соціальних маршрутках до 1.50. Протокол із обговорення будуть брати до уваги перед затвердженням рішення про тарифи на проїзд.
 

Коментарі

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Please enter your comment!
Please enter your name here