додому Новини Реформа освіти в Україні відбувається, але дуже повільно, – Юрій Шукевич

Реформа освіти в Україні відбувається, але дуже повільно, – Юрій Шукевич

733

vlcsnap-2015-10-30-14h13m59s97Реформа освіти в Україні відбувається, але дуже повільно. Про це говорить член експертної групи при Міністерстві освіти та науки України Юрій Шукевич. За його словами, країна виявилась не здатна на потужні реформи, за час відновлення своєї незалежності лише впровадивши зовнішнє незалежне оцінювання.

За 24 роки незалежності в Україні відбулась всього одна освітня реформа – це введення ЗНО. Про це говорить член експертної групи при Міністерстві освіти та науки України Юрій Шукевич.

– Поки що воно в процесі досконалості, ще недосконале. Але в більшості країн Європи такі речі вдосконалюються десятками років. Нашому ЗНО ще менше 10 років, але це єдина реформа. І це ганебно, тому що в більшості країн ЄС кожні 5-7, максимум 10 років проходить потужна комплексна реформа в системі освіти, – розповідає  член колегії МОН, член експертної групи при МОН Юрій Шукевич.

Читати також:  Директори українських шкіл зібрались у Тернополі, аби обговорити проблеми освіти

Країна виявилась не здатна на потужні реформи європейського типу. Тривають розмови, досвід якої країни взяти для реформування, і практично нічого в життя не втілюється, каже освітянин. Міністерство овіти на науки, розповідає Юрій Шукевич, розробило концепцію розвитку української освіти на 2015-2025 роки. Це ще не документ, а лише дорожня карта реформ. Проте все, що потрібно зробити в українській освіті – структурувано за п’ятьма напрямками. По-перше, потрібно змінювати структуру освіти, по друге – її зміст.

– Бо та наруга, яка робиться над дітками з 1 класу, вимучуючи те, що написано в підручниках, програмах, це є знущання над дитиною. І так 2, 3, 4 до 11 класу. Зміст освіти треба абсолютно міняти, – каже Юрій Шукевич.

Міняти потрібно і соціальний статус вчителя та підвищувати його кваліфікацію. А ще – гарантувати рівний доступ до якісної освіти. Адже матеріальна база у ліцеях та гімназіях відрізняється від такої у звичайних периферійних школах. Першочергово, вважає Юрій Шукевич, потрібно взятись за реформування управління і фінансування шкіл – віддати гроші школам, які розпоряджатимуться ними на власний розсуд.