Головна Головні Проблеми бізнесу, вихід на зовнішні ринки та динаміку розвитку проаналізували на Тернопільщині

Проблеми бізнесу, вихід на зовнішні ринки та динаміку розвитку проаналізували на Тернопільщині

474

Малі та середні підприємства Тернопільської області показують позитивні тенденції розвитку сектору на тлі погіршення загальноекономічних показників. Про це свідчать результати моніторингу, які презентували під час бізнес-сніданку у Тернополі. Захід спільно провели місцева влада області та програма USAID “Лідерство в економічному врядуванні”.

Розвиток малого і середнього підприємництва як на центральному рівні, так і на рівні окремої області вимагає стратегічного підходу. Аби побачити, чи стратегія працює, які зміни потрібно внести заради якісного результату, експерти Інституту економічних досліджень і політичних консультацій в рамках програми “Лідерство в економічному врядуванні” провели моніторинг. Продукти своєї праці продемонстрували владі та бізнесменам Тернопільщини під час неформального бізнес-сніданку.

– Це інструменти, які дозволяють моніторити стан розвитку малого та середнього бізнесу в регіоні. Не лише в цифровому вигляді, а також оцінити, наскільки розвивається бізнес і наскільки вірним є вектор дій в напрямку розвитку МСБ з боку місцевої влади, – розповідає провідний науковий співробітник Інституту економічних досліджень та політичних консультацій, експерт програми “ЛЕВ” Ольга Красовська.


У своїх дослідженнях експерти сформували так званий портрет малого та середнього підприємництва області, яка його динаміка та із якими проблемами бізнесмени стикаються найчастіше. Серед них – непередбачуваність економічної політики держави, відкритими лишаються питання корупції та доступу до фінансових ресурсів.

– Значна частина бізнесу сьогодні скаржиться на низький платоспроможний попит. І це дійсно так, не зважаючи на макроекономічну стабілізацію в Україні, ми пережили дуже глибоку кризу, зрозуміло, що її наслідки є суттєвими. Бізнес скаржиться на відсутність інформації, причому мова не йде про доступ до законодавчих актів, мова йде про інформацію в широкому розумінні цього слова. Це і регулювання, можливість дізнатися, що відбувається на ринках, – говорить голова правління Інституту економічних досліджень і політичних консультацій, старший економічний радник програми “ЛЕВ” Ігор Бураковський.

Кількість малих підприємств в області зменшується, та натомість вони показують стрімке зростання обсягів реалізації. Отож – стають більш конкурентоспроможними. Малі та середні підприємства реалізують третину продукції області та наймають на роботу третину усіх зайнятих у бізнесі працівників. Вони працюють в основному у сільському господарстві, торгівлі та промисловості.

Питання виходу на зовнішні ринки для підприємців Тернопільщини – вже не екзотика. Це свідчення певного рівня розвитку бізнесу. Зараз зовнішня торгівля області демонструє позитивну динаміку, що характерно і для України в цілому. Значна частина українських підприємств, тернопільських в тому числі, ще кілька років тому були зорієнтовані на російський та білоруський, а також ринки найближчих європейських країн-сусідів, як от Польща. Зараз – переорієнтовуються на ринки Євросоюзу, а через них – на світові.

– Починаючи ще з 2012 року, задовго до тих подій, які ми сьогодні переживаємо, російський ринок почав віддалятися від українського, це пов’язано зі структурною перебудовою української і російської економіки. Ясно, що після анексії Криму і військової агресії на Сході України, нормальні економічні зв’язки з Росією на сьогоднішній день неможливі. Тому багато підпиємців сьогодні шукають інші можливості, – каже Ігор Бураковський.

Продукт моніторингових досліджень малого та середнього бізнесу, переконані фахівці Інституту економічних досліджень і політичних консультацій, за умови їх регулярності, дають повну картину розвитку цього сектору підприємництва в області. Та бачення, куди рухатись для якісних змін.

Коментарі

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Please enter your comment!
Please enter your name here