додому Новини Поширеність куріння в Україні за 2015 рік не зменшилася (інфографіка)

Поширеність куріння в Україні за 2015 рік не зменшилася (інфографіка)

1293

Поширеність куріння та споживання сигарет в Україні за 2015 рік не зменшилося навіть на фоні гіперінфляції, економічної кризи та зниження рівня доходів громадян. Таким є результат загальнонаціонального опитування (омнібус) щодо тютюнокуріння в Україні, проведеного Київським міжнародним інститутом соціології.

pre_20160201_0_info

 

Дослідження, яке проходило у всіх областях України, окрім Автономної Республіки Крим, показало, що поширеність щоденного куріння серед жителів України старших за 18 років становить 24%, зокрема, серед жінок – 9,0% та серед чоловіків 42,4%, що майже не відрізняється від показників 2014 р.

“Вперше за останні роки в Україні не зменшилася поширеність куріння та не зменшилося споживання сигарет навіть на фоні гіперінфляції, економічної кризи та зниження рівня доходів громадян. Це пояснюється перш за все тим, що у 2015 році влада не реалізувала жодного ефективного заходу, який би посилив контроль над тютюном. Окрім того, тютюнові компанії грали у цінові війни, занижуючи вартість тютюнових виробів, що зробило сигарети ще більш доступними”, – пояснив Андрій Скіпальський, керівник Українського центру контролю над тютюном, ГО “Життя”.

Опитування також торкнулось ще одного важливого аспекту: респондентів, котрі курять, просили показати пачку сигарет для того, щоб зафіксувати, яке саме графічне попередження про шкоду куріння зображене на ній. В результаті дослідження було виявлено, що десять графічних попереджень про шкоду куріння для здоров’я, зображених на пачках, були представлені нерівномірно. Ця нерівномірність відтворювалася в опитуваннях усіх трьох останніх років.

До того ж нерівномірне розміщення поереджень зачіпає ще й гендерний аспект. Те, що попередження, на яких йдеться про старіння шкіри та небезпеку куріння під час вагітності зустрічаються найрідше – не є випадковістю. Рівень поширеності куріння в Україні серед жінок є нижчим, ніж у країнах ЄС. Тому тютюнові компанії активно вдаються до маркетингових стратегій, спрямованих на залучення представниць жіночої статі до куріння в Україні. На додачу до уникання попереджень, котрі прямо стосуються жінок, тютюнові корпорації використовують привабливе та яскраве брендування пачок, а український ринок заполонило різноманіття ароматизованих та “тонких” сигарет. Все це застосовується для створення “гламурного” образу куріння та залучення жінок.

Прес-служба МОЗ України