додому освіта Педагоги зі всієї України радились у Теребовлянській гімназії, як краще розвивати...

Педагоги зі всієї України радились у Теребовлянській гімназії, як краще розвивати таланти учнів

456

Як допомогти обдарованій дитині розкрити усі свої таланти і потенціал. Про це педагоги з Усієї України радились у Теребовлі під час V-ї Всеукраїнської науково-пректичної конференції під назвою "Проектування розвитку та психолого-педагогічного супроводу обдарованої особистості". Місцем проведення обрали Теребовлянську обласну комунальну гімназію-спецшколу-інтернат з поглибленим вивченням іноземної мови із збереженням класів для слабозорих дітей не випадково: ця гімназія має неаиякі здобутки у підтримці талановитих учнів і прагне приєднатись до нової програми, що дасть змогу обдарованих дітей розкривати ще краще.

Роман Чихарівський, учень 11 класу Теребовлянської гімназії-спецшколи-інтернату з поглибленим вивченням іноземної мови: "Коли мені було 16 років, вийшла моя збірка "Святі не вимовляють "р". Над нею я довго працював, як над самим виданням, так і над написанням. То це таке, що мені найближче до душі. А що стосується моєї роботи в гімназії, в Малій академії, то це є наукова діяльність, захист наукової роботи, вже 4 роки поспіль в Малій академії займаюся".

Заради таких, як Роман Чихарівський і ще чимало учнів Теребовлянської гімназії, тут і зібрались педагоги з усієї України, аби поділитись досвідом, як краще підтримати обдарованих учнів. Кажуть – неталановитих дітей просто не буває. І про це свідчить навіть подвір'я Теребовлянської гімназії, не те що успіхи у науках її вихованців. Гімназія в Теребовлі відродилась 19 років тому. Усі ці роки педагоги, учні та їх батьки вдосконалюють навчально-виховний процес, запроваджують інноваційні технології, зміцнюють матеріальну базу – і все це для того, аби таланти дітей, насамперед у навчанні, розкрити якнайповніше. Це вдається, каже директор.

Михайло Михайлюк, директор Теребовлянської гімназії-спецшколи-інтернату з поглибленим вивченням іноземної мови: "За 19 років ми вобороли на рівні району понад тисячу призових місць з загальноосвітніх дисциплін. В Україні ми вибороли понад 30 призових місць, на рівні області – більше 60 призових місць ми вибороли за останні роки. Це ми говоримо про олімпіади".

Крім того, Теребовлянська гімназія вже 17 років є філіалом територіального відділення Малої академії наук і весь цей час у гімназії працює наукове товариство "Прометей" у підрозділах якого гімназисти вчаться писати науково-дослідницькі роботи, які потім захищають у Малій академії наук України.

Михайло Михайлюк, директор Теребовлянської гімназії-спецшколи-інтернату з поглибленим вивченням іноземної мови: "Минулого року на рівні України ми мали 4 призових місця, в цьому році три наші учні беруть участь у Всеукраїнському конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт – уже Пашук Павлина приїхала із перемогою, має третій диплом".

Віктор Камишин, директор Інституту обдарованої дитини Національної академії педагогічних наук України: "Саме в таких школах – не столичних, а в тих, які знаходяться в селах, в райцентрах, – там сконцентрована якраз більшість обдарованих дітей. Тобто обдаровані діти, вони не в Києві, вони по всій Україні".

Учителі Теребовлянської гімназії у формуванні інтелектуальної еліти України одним із головних своїх завдань вважають підтримку обдарованих дітей, тому й хочуть, аби гімназія долучилася до нового проекту – системи проектування розвитку обдарованих учнів.

Валерій Киричук, автор системи проектування розвитку обдарованих учнів (Інститут обдарованої дитини НАПН України): "Система будується на комплексній психолого-педагогічній діагностиці: комп'ютерна діагностика кожної дитини, кожного класу, в цілому педагогічний колектив діагностується, аналазується, виставляються конкретні завдання і задачі, створюють проекти реалізації цих завдань і задач".

За цією системою в Україні вже успішно працює кількасот шкіл, на Тернопільщині – два десятки. Шанси Теребовлянської гімназії доєднатись до них дуже високі, каже автор системи. Учениця ж гімназії Олена Фабрикова, яка брала участь у Всеукраїнській олімпіаді з історії України, запевняє: розвиватись, поглиблено вивчаючи кілька предметів, – це неважко.

Олена Фабрикова, учениця Теребовлянської гімназії-спецшколи-інтернату з поглибленим вивченням іноземної мови: "Ні, це нескладно. Наприклад, в нас в гімназії ми англійську поглиблено вивчаєм. Це навпаки цікаво. І кожного дня англійська – це захоплює".