
Мар’яна Мазур — молода підприємиця з Тернополя. Дівчина є засновницею шоуруму «Nizhna» та наразі займається розвитком поп-ап маркетів в Амстердамі та Лондоні. Ми поспілкувалися з тернополянкою та дізналися, з якими викликами вона стикнулася у фешн-бізнесі під час війни, чому розвиває поп-ап маркети за кордоном та чим їй подобається індустрія моди.
ІСТОРІЯ ШОУРУМУ «NIZHNA»
Ще у 2021 році Мар’яна Мазур вперше задумалася про створення власного шоуруму. Саме тоді дівчина жила в Києві та знайомилася з українськими брендами.
Оскільки у Тернополі не було чогось схожого, Мар’яна вирішила організувати простір, який би був не тільки про одяг, а й таким місцем ком’юніті для різних людей. Так і вдалося створити власну справу під назвою «Nizhna».
«Українська жінка ніжна у будь-якому образі: в сукні, діловому стилі чи просто у спортивному костюмі, без різниці. Ніжність проявляється в її мудрості чи сексуальності. І ми це транслюємо через наш бренд», — розповідає Мар’яна.
Крім того, Мар’яна постійно працює над розвитком своєї надивленості, експериментує зі стилями та особливо любить поєднувати кольори. Її любов до фешн-індустрії зародилася ще в дитинстві завдяки мамі, яка завжди була для неї натхненням і найбільшою підтримкою. Саме мама навчила її відчувати стиль, довіряти своєму смаку та не боятися сміливих рішень.
«Я вважаю, що все в цьому світі — про любов. І коли ми любимо те, що робимо, то, незважаючи на труднощі чи сумніви, чи варто продовжувати, ця любов завжди допомагає йти вперед», — ділиться дівчина.
На сьогодні підприємиця співпрацює з такими брендами як Starchak, Twice, Limarenko та інші. За її словами, український ринок потужний та якісний. Кожен старається робити кращий продукт. Щось схоже знайти на європейському просторі – складно.
«В нашому одязі клієнти можуть проживати весь цикл свого життя. У піжамах вони можуть прокидатися. У спортивних костюмах іти на пробіжку. На роботу одягати костюми. І вже після цього обирати вечірні сукні», — акцентує тернополянка.
У приміщення шоуруму Мар’яна організувала затишну атмосферу. Аби клієнтам було комфортно приміряти одяг, додала трішки романтичного вайбу в декор: елементи квітів, пір’ячок, м’які коврики. В кожній примірочній є косметичка, у якій жінка може знайти те, що їй потрібно.
НАЙБІЛЬШІ ВИКЛИКИ У БІЗНЕСІ
Після початку повномасштабної війни більшість українських бізнесів зіткнулися з новими викликами — від логістики до змін у споживчих звичках. Не стала винятком і справа тернопільської підприємиці Мар’яни Мазур. Попри те, що її продукт — це не базовий, а концептуальний одяг, який вимагає особливого підходу до просування, дівчина змогла знайти партнерів і розвивати свою справу навіть без попереднього досвіду у сфері моди.
«Багато брендів не мали можливості відкривати свої шоуруми і представляти себе офлайн, — каже підприємиця. Люди в якийсь момент втомилися від онлайн-продажів і захотіли приміряти сукню не на пошті під час отримання посилки, а безпосередньо в спеціально відведеному для цього просторі».
«Вони були основною нашою аудиторією, тому що, наприклад, багато харків’ян є великими поціновувачами українських брендів. І коли вони приїхали до Тернополя і шукали, у що можна одягнутися на весну та літо, то знайшли нас. Деякі з них залишаються з нами і до сьогодні», — згадує Мар’яна.
Однак, незважаючи на всі виклики, з якими доводиться стикатися, підкреслює підприємиця, хороше завжди перемагає в таких ситуаціях. Дівчина не шкодує, що обрала цей шлях, адже, за її словами, це одна з найпрекрасніших сфер, де немає обмежень для самовираження і де ти сам визначаєш свої рамки. Зупинятися не можна, адже ринок змінюється настільки швидко, що потрібно завжди йти в ногу з часом.
РОЗВИТОК УКРАЇНСЬКИХ ПОП-АП МАРКЕТІВ
ЗА КОРДОНОМ
У 2024 році тернопільська підприємиця почала працювати над розвитком поп-ап маркетів (тимчасових торгових просторів), де можна придбати продукцію українських брендів за кордоном. Враховуючи, що через війну багато українців вимушено покинули свою країну і адаптувалися до життя в інших державах, це стало можливістю нагадати про українські продукти, незалежно від того, де вони перебувають. Перший поп-ап маркет вдалося організувати в Лондоні. Саме в той час дівчина поїхала працювати на Fashion Week.
«Мені дуже сподобалося це місто, і я зрозуміла, що ми маємо спробувати реалізувати там свій проект. Вдалося знайти українську кав’ярню, і за максимально короткий час — п’ять днів — організували маркет. Скажу, що це відбувалося в дистанційному форматі з Шотландії. Прийшло багато українців, а на наше здивування — й британців також», — ділиться підприємиця.
Наступний поп-ап маркет дівчина організувала в Амстердамі. Мар’яна розповідає, що люди приходили не лише купити одяг українських брендів, а й поспілкуватися між собою. Згодом підприємиця організувала додатково квітковий бранч та майстер-класи. Вона також відчула, що своєю роботою допомагає формувати в іноземців довіру до українського стилю та показує, що українці здатні створювати щось неймовірне.
«За кордоном ми об’єднуємо людей навколо українських брендів. Іноземцям ми демонструємо потужність української моди та виробництва, оскільки багато хто про це не знає. І хочу зазначити, що більшість були здивовані якістю та стильністю наших продуктів. Моя місія — показати, що Україна має величезний потенціал, про який ви не знаєте, і що наші люди можуть підкорити цей світ», — каже дівчина.
Розвивати власну справу в Україні та за кордоном – кардинально різні речі, каже Мар’яна. Насамперед непросто працювати з логістикою. Наступне – це різниця між прийняттями рішень з українськими та міжнародними партнерами.
«Такої миттєвої реакції та організації, як в Україні, неможливо отримати ніде. Ми настільки звикли до цього, що, думаю, це вже частина нашої культури. І для мене як для підприємиця у сфері бізнесу ще досі залишається відчуття, що ти в чужій країні і ще не до кінця розумієш, як все працює», — розповідає Мар’яна Мазур.
Під кожен поп-ап маркет тернополянка індивідуально підбирає товари, оскільки модні смаки клієнтів у різних країнах значно різняться. За словами Мар’яни, наприклад, нідерландці віддають перевагу найпростішим і найбазовішим речам з високоякісних тканин.
Тернопільська підприємиця Мар’яна Мазур не планує зупинятися на досягнутому в фешн-бізнесі. Наразі вона проживає в Лондоні, де здобуває освіту в Ravensbourne University. Вона й надалі має намір організовувати тимчасові торговельні простори з українськими продуктами, адже вірить, що український бізнес — це круто, і має величезний потенціал для розвитку на світовій арені. Мар’яна впевнена, що український стиль та якість здатні завоювати серця людей у всьому світі.
*на правах реклами