додому благоустрій Матеріали, якими ремонтують тернопільські дороги, ретельно перевіряють в лабораторії

Матеріали, якими ремонтують тернопільські дороги, ретельно перевіряють в лабораторії

594

На дорогу – через випробування. Асфальтобетон та інші матеріали, якими ремонтують дороги Тернопільщини, ретельно перевіряють у лабораторії Служби автомобільних доріг в області. Кажуть, зазвичай дорожники приймають виконані роботи, проте не завжди. За неякісний матеріал чи роботу виконавець ризикує не отримати платні.

Запах асфальту чути ще з коридору. У підвалі облавтодору – ціла лабораторія. Тут перевіряють якість доріг. Під пильним оком фахівців – усе, що стелять під дорожнє покриття і сам асфальтобетон. Те, що готують на асфальтобетонних заводах, а таких в області два – в Теребовлянському і Заліщицькому районах, працівники лабораторії розщеплюють назад.

– Ми його розігріваєм до такої температури, як готується на заводі, 150-160 градусів, щоб відібрати грам 500-600 для того, щоб визначити складові: щебінь, відсіви, в'яжуче, бітумне і мінеральний порошок, – пояснює начальник лабораторії Служби автомобільних доріг в Тернопільській області Олександр Кошовий.

Гранули перевірили, далі готують вже самі. Під пресом формують асфальтобетонні зразки.

– Доводимо навантаження до 12 тонн, так як формується на дорозі катками. І так протягом 3 хв витримуємо навантаження 12 тонн.

Після цього з форми виймають цілісні зразки циліндричної форми. Нам показують середній, висотою та діаметром 7 сантиметрів. Важить він трохи менше 700 грамів. Таких форм з кожного зразка привезеного асфальтобетону роблять більше десятка. Далі за них візьмуться через добу, саме тоді на них чекають випробування на щільність та міцність силою. Проте цього разу пресуватимуть вже без форми. Зазвичай, кажуть у лабораторії, асфальтобетон випробування витримує.

– Добрим асфальтом ремонтують… Ми робимо висновки, чи відповідає він, чи ні, прийом робіт в кінці місяця і служба робить висновки, чи приймати ці роботи, чи не приймати. Останнім часом роботи приймаються добре, – говорить Олександр Кошовий.

За постелений неякісний асфальт, який забракували в лабораторії, виконавець ризикує не отримати платню. Асфальтобетон, який фахівці перевіряють зараз – з Деренівського асфальтобетонного заводу. Чиновники на нього вже мають плани. Ремонтувати в області є що.  

– В першу чергу це є напрямок з півночі на південь області, від Кременця до Заліщик, це від Львова до Хмельницького. Ми виокремлюємо найскладніші ділянки, які треба зробити, і це будуть не клаптики, а великі масиви доріг, – каже голова Тернопільської облдержадміністрації Олег Сиротюк.

– Це є частинка Львів-Тернопіль, Горинку ми вже почали робити, Вишнівець, Товсте, Кам'янки, всі важливі соціальні об'єкти і де найбільша концентрація ДТП, – розповів керівник Служби автомобільних доріг в Тернопільській області Богдан Юлик.

Грошей на ремонт доріг традиційно не вистачає, а цьогоріч і поготів. Тому використовуватимуть їх ефективно, а контролюватимуть все, кажуть чиновники. Поряд з посиленням контролю збільшується і гарантійний термін на відремонтовані дороги.

– Поточний середній ремонт роботи прирівнюються до капітального. Тобто покриття має служити 10 років.