додому благоустрій Більше 50 тисяч пільговиків перевозить нині громадський транспорт Тернополя

Більше 50 тисяч пільговиків перевозить нині громадський транспорт Тернополя

503

Чиновники підрахували 50 тисяч – це чверть населення міста, і шукають гроші, аби компенсувати їх проїзд перевізникам. А щоб було легше рахувати, планують закупити обладнання для електронної оплати за проїзд та обліку пасажирів. На це вже знайшли більше мільйона гривень. Спілкування ж водіїв та пасажирів залишається справою їх особистої культури та совісті.

Пільговиків у Тернополі в останні роки значно побільшало. Тролейбуси возять необмежену кількість, маршрутки вже не 5, а 6 осіб з посвідченням, та й самих пільгових категорій більше, кажуть чиновники. І підраховують коефіцієнт пільговика. Порівняно з попереднім роком кількість пільговиків, які користуються торолейбусами чи автобусами в Тернополі, зросла на 10 тисяч.

Ігор Мединський, начальник управління транспорту і зв'язку Тернопільської міськради: "Якщо порівняти, що в 2007 році це було в межах 33 тисячі, а на 2013 рік – 52 тисячі, то уявіть собі, як ця цифра стрімко росте. А 52 тисячі – це чверть мешканців Тернополя . Якщо взяти ще, що чверть становлять діти до 7 років, які не платять за проїзд".

Більше пільговиків – більша сума компенсації за їх подорожі перевізникам. На це грошей з держбюджету місто останнім часом не отримує. От і ростуть борги перед "Тернопільелектротрансом".

Сергій Надал, міський голова Тернополя: "Сподіваємось, що хоча б в четвертому кварталі ці розрахунки відбудуться, бо є заборгованість ще з минулого року, яка не погашена. Загалом сьогодні борг перед "Тернопільелектротрансом понад 5 млн. грн. з держбюджету".

Та скоро математичні розрахунки коефіцінтів відпадуть. Місцеві депутати виділили більше мільйона гривень на обладнання, яке оплату за проїзд та кількість пасажирів фіксуватиме автоматично. А отже, покаже, скільки грошей за перевезення пільговиків треба відшкодувати. Поки ж пенсіонери не проти паперових квитків. Міські громадським транспортом користуються часто.

За половину рейсу з "Сонячного" на "Дружбу", розповідає водій маршрутки, перевозить більше 30 пільговиків. Гірше мешканцям сіл. Вони їздять рідше, або й зовсім не їздять. Пільговики, з якими спілкувались ми, між надбавкою до пенсії та безкоштовним проїздом обирають останній.

Не менше хвилює людей і ставлення водіїв до пасажирів. Пільговиків більшає, за проїзд не платять. Тому на них не заробиш. Всякі бувають і пасажири, кажуть водії. Тому без конфліктів не обходиться.

Віталій, водій маршрутки: "Навіть сьогодні був такий конфлікт. Зайшов пільговик і каже, що в нього якесь особливе посвідчення, і коли інші можуть їхати лише 6 осіб, а він скільки хоче. Бо він інвалід другої групи чи щось таке. Люди обурювались, чому коли вони зайшли і було 6 людей, платили, а він – не хоче".

Вихід є, каже водій. Просто нам всім треба бути взаємоввічливими.