додому благоустрій Вивіски українською мовою та одноколірні фасади будинків – у Тернополі затвердили нові...

Вивіски українською мовою та одноколірні фасади будинків – у Тернополі затвердили нові правила благоустрою

717

Вивіски установ, розважальних закладів виключно державною мовою, фасади будинків одного кольору, нові суворіші вимоги до об'єктів літньої торгівлі – такі нововведення затвердили депутати Тернопільської міської ради, змінивши правила благоустрою міста. Зараз працівники муніципальної поліції перевіряють, які саме вивіски не відповідають новим нормам.

Більше сотні вивісок з назвами установ, магазинів, розважальних закладів не відповідають розмірам та написані не українською. Це щодня спостерігають тернополяни та гості міста, а віднедавна тему зовнішньої реклами на архітектурних пам'ятках Тернополя, почали обговорювати у соціальних мережах. Ярослав Качмарський – автор проекту під назвою "Вони нищать наше місто". Мова про хаотичне розміщення великих та непривабливих вивісок.

Ярослав Качмарський, автор проекту "Вони нищать наше місто: "В Тернополі трошки базарний варіант цього розміщення, всі підприємства намагаються наліпити якомога більше, якомога більшого розміру і в результаті це не настільки ефективно, але нищить загальну картину від перебування в Тернополі. І зараз зібрались однодумцями, нас близько 100 людей і ми поки що обговорюємо як це має бути і як би ми хотіли це бачити".

Лише українською мовою та не більше 3 квадратних метрів – такими мають бути вивіски відповідно до нових правил благоустрою, які тернопільські депутати затвердили 21 вересня. Якщо ж назва установи не державною мовою, проте запатентована як світовий чи український бренд, змінювати вивіску власників не змушуватимуть.

Юрій Дейнека, начальник управління стратегічного розвитку міста Тернопільської міської ради: "Ми обов'язково враховували такі речі, як те, що  вивіски, які вже знаходяться вже, і які відповідають певним торговим брендам чи торговим маркам. Наприклад, "Кока-кола", звичайно, це є світовий бренд і цей бренд є погодженим і має всі документи. І, звичайно, ми не маємо права і не будемо вимагати змін, щоб писало українською мовою. Це саме стосується і прикладу фірми "Адідас" і таких інших. Звичайно, якщо є певні заклади, які мають вивіски та назви російською мовою, наприклад "Сбербанк России" і вони нам показують документ, що це є дійсно торгова марка і зареєстрована, ми також не будемо мати ніяких претензій до таких вивісок".

Зміни до правил благоустрою регулюють і колір фасадів будинків. Особливо у центрі Тернополя.

Сергій Надал, міський голова Тернополя: "Не може бути так як є в нас зараз, що одна стіна рожева, збоку коло неї зелена, йде кольорами веселки, а архітектура стара, яка потребує зовсім іншого стилю".

Депутати також ввели нові вимоги до об'єктів літньої торгівлі. Передбачено, що для відкриття таких майданчиків підприємці змушені будуть облаштувати підлогу, розміщувати їх не ближче 20 метрів від перехрестя вулиць і щоб вони не заважали пішоходам чи автівкам. Майданчики також повинні мати штучне освітлення, смітники, туалети та квіткові вазони.

Сергій Надал, міський голова Тернополя: "Ці пивні палатки – це вже є пережиток минулого, від якого відмовилась вся Європа давно і від якого відмовляються вже міста України. І в нас також прийняли таке рішення, тобто затверджена форма, за якою можна ставити об'єкти літньої торгівлі, які це мають бути майданчики, що це обов'язково має бути підвищення, підлога, має бути чітко визначена територія, щоб не заважала пішоходам. Ми будемо доводити до відома суб'єктів господарювання, щоб вже з січня місяця проводити кокурс на розміщення об'єктів торгівлі на наступний рік за новими правилами".

Втілювати задумане чиновники будуть поступово – впродовж 2014 року.