Стара базальтова бруківка транспортної розв'язки вулиць Збаразька, Бродівська, Крушельницької, Вояків дивізії "Галичина" і Галицької у Тернополі, наразі передана на збереження і чекає подальшого застосування, запевняє влада. Бруківку повоєнних часів демонтували розширюючи проїжд під арками залізничного мосту, а на її місце встелили нову. Аби заперечити нецільове використання знятої бруківки, представники влади Тернополя показували сьогодні журналістам, де і на яких умовах її зберігають.
Зняту з-під залізничного мосту біля "шостого магазину" бруківку передали на утримання комунальному підприємству "Міськшляхрембуд". На це склали відповідні акти, в яких зазначена кількість привезеної бруківки, і які мали б гарантувати її збереження.
Володимир Малко, керівник комунального підприємства "Міськшляхрембуд": "Ця бруківка виготовлена в поствоєнний час, виготовлена на рівненських базальтових заводах. Ніяка вона не австрійська. Положена вона була по типу австрійської мостової бруківки. Вся бруківка, яка знята з-під моста, завезена сюди на територію, де буде на зберіганні до особливого розпорядження міської ради. Як міська рада вирішить її десь перевлаштовувати і знайдуться такі люди, які будуть перевлаштовувати, вона вся, безумовно, їм буде віддана. Ні один камінець звідси нікуди не буде ні виписаний, ні проданий".
Пояснюють представники міської влади і чому не вклали стару бруківку на місце, а замінили її новою. Найперша причина – руйнація шашок: після кожного розбирання і перестелення дороги, а шашку з-під моста вже викладали чи не тричі, майстри вибраковуюють 15-20% бруківки. Не придатна вона і до вистелення якоїсь іншої дороги.
Олег Вітик, начальник відділу технічного нагляду Тернопільської міської ради: "Якщо ми зняли, демонтували 70 м бруківки, 70 назад вже вложити не можна. Тому я покажу простий приклад. Це також бруківка – (показує) вона займала якусь площу. Як її зараз назад встелити? Якщо ми робимо, виводимо основу, армовану основу з бетону, то ми її назад не можем поставити – можем вирівнювати тільки піщано-цементною сумішшю. Що буде внаслідок цього, ця бруківка має 10 сантиметрів – та має 2, що буде? Просідання. Люди нас неправильно зрозуміють – не буде нормального вигляду і не буде несучної здатності цієї бруківки".
Однак представники міської влади Тернополя запевняють: вціліла бруківка не залежуватиметься і буде використана в облаштуванні міста, але як саме – поки не вирішено.
Володимир Малко, керівник комунального підприємства "Міськшляхрембуд": "На мою думку, як я вже так довго роблю, ця бруківка в окремих випадках може бути використана для, на зупинках для важковагового транспорту, яким в нас в місті Тернополі являється тролейбус. На цих зупинках вона ще може бути примінена при відповідній підготовці основи і використана".
Щодо нової сучасної бруківки, яку встелили на місці попередниці під мостом біля так званого "шостого магазину", то вона, запевняють, повністю відповідає необхідним якостям дорожнього покриття.
Олег Вітик, начальник відділу технічного нагляду Тернопільської міської ради: "Відповідає всім параметрам, які повинні бути для проїзної частини. Тим більше, повторююся, це реагентна суміш, якою нанесено, оброблено цю бруківку, вона повністю збереже і вологовистойкувача, вона реагентна – можна посипати по ній реагентними сумішами".
Підприємство-виробник гарантує, що нова бруківка, яку встелили під залізничним мостом на транспортній розв'язці вулиць Збаразька, Бродівська, Крушельницької, Вояків дивізії "Галичина" і Галицької, прослужить 20 років.