Понад 2 тисячі порушень правил дорожнього руху водіями автобусів, 3 факти керування у нетверезому стані, 70 випадків перевищення швидкості зареєстрували інспектори ДАІ з початку цього року на Тернопільщині. Як наслідок – на дорогах області трапилось 16 дорожньо-транпсортних пригод за участю рейсових міжміських та міських автобусів, у яких 5 людей загинули і 29 травмовані. Така статистика та останні резонансні аварії змусили ДАІ провести чергову нараду з перевізниками області, також прийняли ряд жорстких рішень.
Претензій до водіїв автобусів та перевізників нині чимало як у пасажирів, так і в інспекторів ДАІ. Численні порушення правил дорожнього руху, керування у нетверезому стані, перевищення швидкості, позагаражне зберігання автобусів та відсутність документації – все це призводить до росту аварійності з серйозними і смертельними наслідками.
Віктор Мороз, т.в.о. начальника УДАІ в Тернопільській області: "За 6 місяців поточного року на дорогах області зареєстрованго 16 ДТП, 4 ДТП в яких тілесні ушкодження отримали 8 людей, із сказаного числа водіями автобусів скоєно 10 ДТП, в тому числі в двох травмовано двох пасажирів".
На конкретному прикладі аварії – 11 липня у Волинській області, де через лобове зіткнення двох автобусів загинули 6 людей, а 35 – госпіталізовані. Присутні наголошували на відповідальності та обов'язках водіїв автобусів та перевізників.
Володимир Погрібний, начальник відділу АТІ та РЕР УДАІ в Тернопільській області: "Є всі підстави вважати, що він все таки заснув за кермом, бо судово- медична експертиза, яка була проведена, встановила, що жодних проблем зі здоров'ям, тобто скарги, що втратив свідомість чи ще щось, немає. Відповідно, запитання – чому він заснув, якщо в салоні автобуса передбачено і було два водія".
Аби зменшити аварійність, перевізникам варто контролювати як стан автобуса, так і стан водія, йшлося на нараді. Якщо маршрут довгий, більше 500 кілометрів, в автобусі передбачено два водії, має бути лист обліку та документ про режим роботи і відпочинку кермувальника. За відсутність цих документів передбачний штраф. Щоб перевізники та водії належно виконували свою роботу, запропонували встановлювати в автобусах відеореєстратори. Крім того, відповідно до останніх змін, законодавство дозволяє складати адмінпротокол не тільки на перевізника, а й безпосередньо на водія.
Ігор Табака, т.в.о. начальника управління Укртрансінспекції в Тернопільській області: "Якщо на папері багато хто навчився правильно оформляти робочі графіки водія, то насправді того нема, в більшості на міських маршрутах процвітає робота – день через день, а бо два через два. Хоча водії мають мінятись в залежності від кількості виїжджених годин. Я вас прошу: не жартуйте з цим, бо воно добре, коли добре, а коли щось стається, лізуть страшні речі".
Від початку року 238 посадовців та перевізників прокуратура області притягнули до адміністративної відповідальності, кожен третій – за невиконнаня приписів ДАІ.
Іван Легета, старший прокурор відділу транспорту прокуратури Тернопільської області: "Поза правовим полем працює значна частина перевізників області, щорічно констатується наявність фактів нелегальних перевезень. Проте, дієвого механізму не впроваджено по боротьбі і вони не ліквідовані, зокрема, це стосується Залізничного вокзалу. Лише за один день перевірки дві маршрутки здійснювали перевезення областю людей без жодного дозвільного документа, без свідоцтва, без ліцензії. Як наслідок, нами винесено дві постанови про притягнення вказаних осіб до відповідальності".
З огляду на ситуацію, віднині у всіх регіонах України затвердили жорсткіші норми для водіїв автобусів та перевізників. Зокрема, відтепер працівники ДПС посиленіше контролюватимуть рух автобусів, періодичність їх зупинок. Інспектори матимуть право проводити профілактичні бесіди з водіями, вимагати усю документацію. На постах ДПС, а на Тернопільщині це у Зборові, Підволочиську та Чорткові, – чергуватимуть лікарі та працюватиме пересувний діагностичний центр, який перевірятиме технічний стан автобусів.
ЗГОДОМ – ВІДЕО