додому благоустрій Тролейбуси з Чехії, які були у користуванні, скоро возитимуть тернополян

Тролейбуси з Чехії, які були у користуванні, скоро возитимуть тернополян

1133

У Тернополі бракує тролейбусів. Сьогодні містом їздить 54 машини. Тролейбуси, на відміну від маршруток, не шкодять екології, кажуть у комунальному підприємстві "Тернопільелектротранс". Крім того, це соціальний транспорт. Проте на купівлю нових тролейбусів місто грошей нема. Нещодавно тролейбусний парк Тернополя поповнився двома тролейбусами із Чехії, які були у користуванні. Також цього року планують капітально відремонтувати 5 своїх машин. Півмільйона гривень на це виділила міська рада.

На нові тролейбуси, і на ремонт старих з державного бюджету не виділяють жодної копійки. Державна програма розвитку міського електротранспорту не виконується вже чотири роки, кажуть у комунальному підприємстві "Тернопільелектротранс". Та не зважаючи на труднощі, тролейбусники поставили перед собою завдання оновити тролейбусний парк.

Андрій Мастюх, директор КП "Тернопільелектротранс": "Для того, аби втримати ситуацію і ринок перевезень за КП "Тернопільелектротранс", прийняли рішення про придбання бувших в користуванні чеських тролейбусів. Відповідно, ми зробили ставку на сьогоднішній день для того, аби не створювати скупчень людей в тролейбусах, аби було більше сидячих місць. Щоб більш комфортно було їхати пасажирам, ми прийняли рішення про те, що будем брати довгі тролейбуси, так звані в народі "гармошки", а саме це "Skoda-15TR".

П'ять таких тролейбусів купили для Тернополя у чехів минулого року. Ще двома "Тернопільелектротранс" поповнився на днях. Зараз вони проходять процедуру розмитнення і технічний огляд. Лише з дозволу відповідної комісії ці тролейбуси потраплять на лінії. Ще три тролейбуси, так звані гармошки, планують закупити до кінця цього року, каже Андрій Мастюх.

Андрій Мастюх, директор КП "Тернопільелектротранс": "Строк експлуатації тролейбусів мав би бути 10 років. Далі можна проводити повний капітальний ремонт. А капітальний ремонт – це десь біля 80% заміни вузлів і агрегатів і експлуатувати знову його. Якщо порахувати, який в нас є на сьогоднішній день рухомий склад, то ми можемо сказати, що це рухомий склад, який є і фізично, і морально зношений. Морально зношених є 18 одиниць "Skoda-TR", це такі круглі тролейбуси, їх колись називали в народі "мильнички". Ви розумієте, якщо тролейбусу, чи металу 35 років, а враховуючи умови експлуатації в містах".

Хоча й небагато, всього 54 одиниці рухомого складу, але електротранспорт у Тернополі є. Все завдяки тому, що місто час від часу закуповує тролейбуси, які вже були у користуванні у Чехії. А вони значно дешевші, ніж вітчизняні нові. А ще, аби тролейбуси були справними і мали належний вигляд, їх час від часу підремонтовують.

Цього року, наприклад, запланували капітально відремонтувати 5 тролейбусів. 500 тисяч гривень на це виділили з міського бюджету. Андрій Мастюх сподівається, що ніяких затримок з боку казначейства не буде і "Тернопільелектротранс" за півроку ці кошти встигне освоїти.