додому благоустрій 80% доріг Тернопільщини у незадовільному стані?

80% доріг Тернопільщини у незадовільному стані?

801

Майже 90% українських доріг потребують капітального ремонту, – про це напередодні повідомили в "Укравтодорі". Аби утримувати автошляхи країни протяжністю 170 тисяч кілометрів щороку необхідно приблизно 19 мільярдів гривень. Цього року з державного бюджету виділили лише 3 мільярди 200  тисяч гривень. Цих грошей можливо вистачить лише на ямковий ремонт, а практично усі дороги потребують капітального відновлення. Невтішна ситуація і на Тернопільщині, 80% шляхів області у незадовільному стані. Це щодня добре відчувають водії та пасажири.

Тернопільський водій Віктор, потрапивши в яму на об'їзній дорозі міста, пробив колесо своєї машини. Шина прокололася у глибокій вибоїні, розповідає чоловік.  

Віктор, водій: "- Недавно попав  в яму, прорізав колесо, колесо 450 гривень, ремонт – 70.
– А що не можливо було оминути?
– Та куда, з одної сторони машина, з другої такі ж ями, і так кожен день, їздиш тими ямами".

Після зими автошляхи повністю розбиті, вибоїна на вибоїні: ні пройти, ні проїхати, – скаржаться водії. Така ситуація майже в усіх напрямках області. Деякі відрізки доріг стають і зовсім непридатними для проїзду транспорту. Автобездоріжжя нерідко стає причиною аварій та численних заторів.

Віктор, водій: "На ринку такі пробки через ями, бо людина хоче акуратно проїхати, щоб не пошкодити собі машину, зменшує швидкість і через це пробки створюються".

Опитування:

" – Дороги по області дуже погані, вибоїни, це жахливо…"
" – Дороги всюди одинакові – нещасні, ще в центрі там рух менший, то так, сяк, а на об'їзній жах, хай Тернопіль з цим всім щось робить".

Почати ліквідовувати аварійні ями планували вже цього тижня. Облавтодори запустили в роботу заводи з виробництва гарячого асфальтобетону. Проте пішов сніг і ямкові ремонти призупинили – до потепління.

Володимир Гаврилюк, директор ДП "Тернопільський облавтодор": "Дороги наші зношені, на жаль, практично на 80 відсотків вони вичерпали свій ресурс, ну але ми підготували уже асфальтний завод, в принципі з сьогоднішнього дня вже хотіли проводити уже ямковий ремонт, но пішов такий великий сніг, тому на пару днів підтягнеться це питання. Роботи буде багато, будемо ямковий ремонт проводити в першу чергу, а далі якщо по плану будуть визначені ділянки капітального ремонту, і буде визначений підрядник, то можливо ми будемо робити, можливо сторонні якісь організації".

Сьогоднішня погода – щоденний перехід через нуль, найбільше руйнує дорогу, розповідає Володимир Гаврилюк. Вода потрапляє у тріщини, а ті в свою чергу стають ямами. Ремонтують вибоїни щороку, та після кожної зими з’являються нові. Причин багато: неякісний асфальт, порушення технологічного процесу, застарілі методи роботи, проте, найважливіше, кажуть в облавтодорі, брак фінансування.

Володимир Гаврилюк, директор ДП "Тернопільський облавтодор": "Поки що наскільки мені відомо Службою озвучений план робіт на дев"яносто мільйонів гривень на поточні ремонти, це ямковий ремонт і зимове та літнє утримання доріг, це кошти досить невеликі, вони явно не покривають потреб області. Не говорячи вже про капітальні ремонти, реконструкцію, будівництво".

В облавтодорі розповідають за ті роботи, які виконали у 2012, Служба автомобільних доріг, тобто замовник, досі боргує. Станом на перше лютого сума боргу – 39 мільйонів гривень. Це підтверджують в  Службі автомобільних доріг області. Як розповів заступник начальника з експлуатаційного утримання автомобільних доріг Петро Вільчинський, у них свої борги. За виконані роботи держава боргує Службі автомобільних доріг області – 240 мільйонів гривень. Крім цього вимоги до утримання доріг та й мережа автошляхів зростає, а фінансування на їх обслуговування щороку стає меншим.