додому благоустрій Перший у Тернополі тротуар з підігрівом виправдав сподівання, кажуть комунальники

Перший у Тернополі тротуар з підігрівом виправдав сподівання, кажуть комунальники

1141

Перший у Тернополі тротуар з підігрівом виправдав сподівання, кажуть комунальники. Облаштували його торік, на бульварі Тараса Шевченка, нижче Центрального універмагу міста. Саме на цій ділянці через падіння люди чи не найчастіше отримували вуличні травми. Тепер ситуація змінилась. Та коштує така інновація чимало. У скільки вона обходиться місту, дізнавалась Оля Савуляк.

Після незначного потепління та невеликого снігопаду на деяких тротуарах Тернополя знову снігова каша, а місцями й ожеледиця. Під ногами мокро та слизько. Відрізняється від інших тротуар на бульварі Шевченка поблизу Центрального універмагу міста, який тернополяни називають теплим. Ані намерзлого льоду, ні снігових насипів на ньому немає. Усе завдяки підігріву під бруківкою. Доріжку облаштували торік. Проте серед сотень тернопільських тротуарів такий – єдиний. До того ж, обійшовся місту недешево – у понад двісті тисяч гривень. Тому й сумнівів у тернополян виникало чимало: чи вигідно місту його утримувати? До того ж чистою залишається не вся його площа, а лише доріжка посередині.

Аби дізнатись, чи такі витрати виправдовують себе, довелось чекати рік. Тепер усе ретельно підрахували. Комунальники запевняють: робота теплого тротуару – рентабельна.

– Його обслуговування двірниками обходилося в місяць приблизно тисяч в 3-4. Зараз тротуар ніхто не прибирає. Він на ширину 60 см є вільний прохід і в місяць даний тротуар обходиться приблизно в 1200 грн, – розповідає головний інженер відділу техналяду Тернопільської міської ради Ярослав Копча.

Коли на вулиці тепло, сніг під ногами тане сам. Як тільки температура повітря опускається – вмикається підігрів тротуару, пояснюють комунальники. От тільки працює він лише при визначеній температурі та вологості повітря.

– Тротуар працює в діапазоні температур від – 2 до +2. На даному тротуарі влаштовано 4 датчики температурних і датчики вологості. Він працює при вологості 80%, – каже Ярослав Копча.

Раніше тротуар на бульварі Тараса Шевченка був одним з найтравматичніших у місті. Тепер – навпаки. Тому хоча він у Тернополі перший, але точно не останній, кажуть комунальники.