Закупити 8 не нових тролейбусів планує Тернопіль у найближчі місяці. Гроші на 4 з них “Тернопільелектротранс” вже має. Суму, якої бракувало комунальному підприємству, виділили на останній сесії депутати міськради. Ще чотири комунальники сподіваються взяти в борг.
Вагу комунальних тролейбусів тернополяни сповна відчули під час страйку приватних маршрутних таксі. Тоді битком набивались і в недавно придбані відносно нові, і в старі, яким до пенсії недалеко. Усіх разом в тролейбусному парку міста – понад півсотні.
– Ми маємо 10 гармошок, “Шкода-15Т”, маємо 5 “Шкода-14”, тобто 15 одиниць придбали благополучно… Маємо ще десь біля 12 таких стареньких круглих тролейбусів. Ми хотіли б їх відновити, але, на жаль, є поняття повного зносу металу, рами тріснуті в кількох місцях, ми боїмося за життя пасажирів, тому змушені їх поступово виводити, – пояснює директор КП “Тернопільелектротранс” Андрій Мастюх.
Вивести з тролейбусного парку старий електротранспорт – означає замінити його новим. Державна програма – тільки на папері, каже Андрій Мастюх, тому на більше, ніж тролейбуси, якими вже користувались закордоном, розраховувати не доводиться. А тернополяни і таким раді. Кажуть, вони і служать довго, і електроенергії використовують менше. Гроші на 4 машини “Тернопільелектротранс” вже має. Суму, якої не вистачало, на липневій сесії виділили депутати міськради.
– Додатково спрямовується на придбання тролейбусів на комунальне підприємство “Електротранс” 1 мільйон 61 тисяча, – говорить заступник міського голови Тернополя Вікторія Остапчук.
Цієї суми не вистачило б і на один новий – такий коштує від півтора до двох мільйонів гривень. Користований – з розмитненням і доставкою на лінію близько 30 тисяч євро. Проте чиновники розраховують цьогоріч отримати не 4, а 8 тролейбусів.
– В цьому році ми придбаємо 8 одиниць. В умовах про закупівлю будемо просити наших постачальників, щоб ми в цьому році оплатили 4 з розмитненням і доплатили в наступному році за 4 одиниці, тому що нам потрібен транспорт вже, – каже Андрій Мастюх.
Заборгованості перед постачальниками Тернопіль не має, тому чиновники готуються до проведення тендеру і сподіваються, що іноземці підуть їм назустріч. Якщо так, 8 тролейбусів виїдуть на міські вулиці вже восени цього року.