додому благоустрій Або розумний компроміс, або зупинка громадського транспорту

Або розумний компроміс, або зупинка громадського транспорту

568

У Тернополі знову обговорювали умови перевезення пільговиків у маршрутках. Пенсіонери вимагають зберегти 6 пільгових місць. В цьому учасників зустрічі сьогодні запевнив і міський голова. Перевізники наполягають: подорожчання пального не залишає їм вибору, хоча б частково, але пенсіонери все ж повинні платити, тому пропонують власний варіант. Якщо їх не почують, готові завтра зупинити громадський транспорт у місті.

У залі Українського дому "Перемога" знову обговорюють питання перевезення пільговиків у тернопільських маршрутках. Перевізники кажуть, ініціатива зустрітись з тернополянами їхня. Щоправда якраз ті самі пільговики і пенсіонери, яких прийшло небагато, збились докупи під сценою. Люди кажуть, про зустріч майже ніхто не знав.

– Я сьогодні їхала в маршрутці соціальній, я не бачила оголошення, що сьогодні мають бути слухання.  Я проїхала 14 маршрутом зараз, оголошень нема. Єдиний маршрут, який був – це 13, і то повішали оголошення так, що людина плечем закриває вікно.

Під питанням, кажуть пенсіонери, не стільки плата за проїзд, скільки їх виживання.

– Пенсіонери мають 1100-1500 грн пенсії. Квартира 2-кімнатна 650 грн. Хоч на хліб і на молоко, якщо купити таблетку анальгіну і від тиску, і що лишиться? На тиждень або на 10 днів на молоко і на хліб. І більше ми нічого не варті, ні яблука, ні вітаміна.

А часом, кажуть пенсіонери, навіть доброго слова не дочекаються. Діляться образами.

– Сьогодні я заходжу раненько, нікого немає, 3 чоловіки пенсіонерів. Заходжу, переді мною пропустила жіночок старших, за ними заходжу, і кажу, що пенсійний, а він: "Починається", різко двері закриває і рванув. Що це за відношення до людей?

Маршрутки у Тернополі – приватні. Подорожчання, кажуть люди, до уваги беруть, але вважають, що компенсувати проїзд пенсіонерів мала б держава. Наводять конкретні цифри.

– Станом на 1 травня місто отримало 6,5 млн субвенцій з Києва. Тобто в цей складний час Президент і премєр дали гроші. То як ви їх поділили, пане Мединський? Чому не даєте перевізникам? То дайте, будь ласка.

– Яким чином розприділили ці кошти. Ми на залізницю і автотранспорт дали 18 %. Решту ми дали в "Електротранс", – каже начальник управління транспорту та зв'язку Ігор Мединський.

В "Тернопільелектротранс", пояснює Ігор Мединський, бо активно розвивають мережі і закуповують транспорт. Хоча в людей є питання і до комунальних тролейбусів. Їх, кажуть, не вистачає.

Обговорення наболілої теми час від часу перетворювалось у балаган. Заспокоїв людей візит міського голови.

– Моя особиста позиція, і я від цього не відступлюся, по кількості пільговиків ми зменшувати не будемо. Ми будемо шукати якусь іншу форму, як перевізникам це компенсувати, чи щось інше, але не зменшувати кількість пільговиків, – говорить Сергій Надал.

Таке рішення зустріли оплесками люди, але з ним не згідні перевізники. Кажуть, роками возили пільговиків за свій рахунок, після подорожчання такої можливості не мають. Натомість мають власні пропозиції.

– Ми запропонували 4 варіанти. 2 пільговики безкоштовно ми готові перевозити, 6 пільговиків за 1,50 грн, всіх пільговиків ми готові перевозити за 2 грн, або вертаємось до договору 2011 року, коли 7 категорій ми тільки возили, це люди з обмеженими можливостями, і їх тоді без обмежень, – каже представник перевізників Андрій Намака.

Перевізники чекатимуть виконкому, який має відбутись в середу, 14 травня. Якщо їх не почують, готові зупинити громадський транспорт в Тернополі.