Головна культура 18 травня – Міжнародний день музеїв

18 травня – Міжнародний день музеїв

Роботи Пінзеля, що побували на виставці у французькому Луврі, уже зовсім скоро зможуть побачити відвідувачі Тернопільського обласного краєзнавчого музею. Там зараз облаштовують нову експозицію для цих скульптур і рельєфів. Та навряд, чи всі роботи Пінзеля, які має у своїх фондах цей музей, одразу виставлять в оновленій експозиції. І причина, зокрема, в тому, що нереставровані роботи можуть становити небезпеку для робіт, що були відреставровані для поїздки у Лувр.

Для виставки у Луврі Віталій Миргородський реставрував серед інших рельєф "Усікновіння голови Івана Предтечі" із Тернопільського обласного краєзнавчого музею. Роботи, каже, було чимало, і не зовсім безпечної.

Віталій Миргородський, реставратор Національного науково-дослідного реставраційного центру України: "Шар клею, який був нанесений зі зворотньої сторони, і там виявлені були гриби. Цей шар клею знімався, так як це був як розсадник грибів. Робив антисептування. Спочатку робилося антисептування, тому що якщо працювати з грибком і знімати шар клею, то це небезпечно для здоров'я реставраторів".

Парадела "Усікновіння голови Івана Предтечі" тепер без грибка. Інша парадела Пінзеля – "Чудо Святого Миколая" – поряд вже зараз, як це було у старій експозиції краєзнавчого музею, висіти не може, бо "Чудо Святого Миколая" на виставку до Лувру не їздило, тому від можливих шкідників дерева ця робота не убезпечена. Аби вона не заразила інші – вся надія на київських реставраторів.

Віра Стецько, завідувач відділу Тернопільського обласного краєзнавчого музею: "Згідно домовленостей, навіть нам обіцяли – Центр реставраційний київський, що другу параделу вони нам теж відреставрують, тому що ми бачимо, наскільки по-другому зараз виглядає парадела "Відсічення голови Івана Предтечі", яка експонувалася. На жаль, ще одна парадела "Чудо Святого Миколая", вона не була на виставці і теж потребує зараз реставрації, коли ми будемо вже будемо експонувати разом, треба, щоб реставратори оглянули, тому що, не дай Бог, жук-точильник не був в тій роботі і це вже є загроза для інших робіт".

Віра Стецько каже, що Тернопільському обласному краєзнавчому музею дуже пощастило, що фахівці Національного науково-дослідного реставраційного центру України попри цілу вервицю інших охочих музеїв держави, взялись за експонати саме Тернопільського краєзнавчого. Коли привезли з Лувру роботи Пінзеля, київські реставратори два дні вивчали фонди краєзнавчого музею, відтак є надія і на дальшу співпрацю з Національним науково-дослідним реставраційним центром, бо без реставраторів, кажуть музейники тернопільського краєзнавчого – біда.  

Віра Стецько, завідувач відділу Тернопільського обласного краєзнавчого музею: "Вважайте є одним з музеїв, який не має свого реставраційного відділу. І це дуже прикро. Тому що інколи роботу можна врятувати просто як її зафіксувати просто її на якийсь час поки перевезуть, довезуть. Тому дуже важко, що в нас нема реставраційного центру і ми дуже сподіваємося на те, і ніби є такі попередні домовленості з пані Світланою Стрельніковою, що вони будуть якось допомагати нам, включать такі кращі роботи з нашої збірки в план, реставраційний план, бо це є державна структура.

Ярослав Туряк, працівник відділу поліхромної скульптури Національного науково-дослідного реставраційного центру України: "Мене дуже здивувало, здивувала якраз колекція, якою володіє Тернопільський краєзнавчий музей. Це дуже високий рівень робіт. Ось пані Віра показувала роботи Осинського. Є невідомі, вони зазначені як невідомий автор, але дуже велика вірогідність, що все ж таки якщо це не Осинський, то хтось із учнів Пінзеля".

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Please enter your comment!
Please enter your name here