додому Новини Електромобіль: скільки запасу ходу він втрачає від додаткових функцій

Електромобіль: скільки запасу ходу він втрачає від додаткових функцій

1152

Володіння електромобілем обіцяє суцільну економію — від розмитнення до палива, але незважаючи на це, багато хто ніяк не може наважитися на перехід. Одна з головних причин — побоювання, що електрокар «прив’яже» свого володаря до розеток, адже його запас ходу зменшує буквально кожна функція, включаючи функції комфорту та розважальні. Чи це справді так, чи не більше ніж неактуальний стереотип — відповідають експерти Avto.pro.

Охолодження салону — на 10%

Існує думка, що охолодження салону скорочує кількість кілометрів до зарядки майже не вдвічі. Це, звісно, перебільшення. Але у 2019 році у США був проведений експеримент, що довів значний вплив кондиціонера на тривалість їзди без підзарядки.

Якщо включити пристрій при температурі повітря +35 ℃, запас ходу зменшиться до 17%.

Однак з цими даними сперечається виробник Tesla Inc. Власний експеримент Тесли показав результат лише у 1% за тієї ж температури для авто Model S. Оскільки далеко не всі водії електромобілів їздять на Теслах, загальний результат буде середнім — 9-10%, що цілком відповідає збільшенню втрати палива для звичайних авто під час кондиціонування.

Обігрів салону — на 25%

Також, як для бензинових авто, для електричних обігрів вимагає більших ресурсів, ніж охолодження. На це накладається зумовлене законами фізики зменшення ефективності батарей у холоді. Тести показують зменшення запасу ходу під час обігрівання до 41% при температурі  -6 ℃ та менше. Але коливання показників достатньо велике — верхня межа знаходиться на позначці 10% для нових моделей. Новезькі експерименти показали втрати на рівні 20% діапазону у місцевому суворому кліматі. Таким чином можна констатувати середній результат — 20-25%.

Радіо — на 5%

Для роботи радіо теж потрібна енергія, і електромобілю її брати ніде, крім як у своїх акумуляторах. Але втрати дуже невеликі, адже мова йде лише про 0,02 кВт на годину. Навіть якщо прослуховувати радіо постійно і дуже гучно, споживання енергії буде триматися на рівні, не більшому за 2 кВт. Для Тесла Model 3 цілодобове гучне радіо обійдеться лише у 16 км ходу, що становить не більше 5% запасу. При цьому в реальності ніхто не слухає радіо більше ніж декілька годин на день.

Інші функції — до 5 %

Усі інші функції, яким потрібна енергія, також впливають на ємність батареї, але не суттєво. Світло, гальмування та інші додаткові функції споживають дуже небагато, тому не вимагають ніяких обмежень.