додому благоустрій Замість капітальних ремонтів – лише поточні

Замість капітальних ремонтів – лише поточні

596

Замість капітальних ремонтів – лише поточні. Дорожники кажуть, це єдина можливість врятувати дороги області, адже на капітальні роботи держава просто не дає грошей. Тому обирати доводиться найбільш зношені та аварійні ділянки шляхів. 5 таких шматків асфальтують зараз у селі Горинка Кременецького району.

Роки йдуть, дороги зношуються. Дочекатися ж ремонту судилося лише окремим ділянкам, та й то аварійним. Грошей на капітальний ремонт держава не виділяє вже років 10, кажуть дорожники. От і рятують дороги області поточним. Одна з рятувальних операцій розгорнулась у селі Горинка Кременецького району. Тут проходить траса міжнародного значення Доманове-Ковель-Чернівці-Тереблече.

– Ми проїхали біля 100 км і я на них всіх вже би переклав той гарячий асфальтобетон, який відслужив вже 2-3 міжремонтних терміни. Останній рік укладання попереднього асфальтобетону, який вже полив і зносився, складає більше 30-35 років, – розповідає заступник начальника з експлуатаційного утримання автодоріг Служби автомобільних доріг в Тернопільській області Петро Вільчинський.

А мали б ремонтувати що 10-12 років максимум, бо навантаження на дорогу велике – нею часто курсують 40-50-тонні вантажівки, кажуть у Службі автомобільних доріг в області. По цій дорозі угоду на майже 4 мільйони гривень уклали з приватною луцькою фірмою. Та погодилась почати ремонт за свої гроші, хоча держава далеко не завжди повертає борги вчасно. Попри те відремонтувати мають 5 ділянок. Кожна – протяжністю 250-400 метрів. Загалом – близько двох кілометрів. Суцільною смугою – ніяк, надто дорого, от і доводиться шматками.

– На 1 квадратний метр треба до 150 кг асфальтобетону. Це задоволення дороге, бо асфальтобетон коштує 1000-1100 грн за тонну, – каже Петро Вільчинський.

Дорого, але надійно, каже Петро Вільчинський. Матеріал якісний, техніка сучасна. Зношене покриття знімають, ним згодом засиплять ями деінде. Натомість стелять новий, щойно з заводу, асфальтобетон. Його тут же укладають і трамбують товщиною до семи сентиметрів. Смуги ремонтують почергово, тому рух не перекривають. Будівельники запевняють, така дорога витримає 5-7 років без ремонту. Загалом таким чином цьогоріч планують відремонтувати більше 20-ти кілометрів доріг області, аби тільки гроші були. На поточний ремонт треба близько 80 мільйонів гривень. Окремо виділили гроші і на ямковий ремонт. 6 ділянок у Монастириську, Бережанах, Бучачі та кілька мостів відремонтують за рахунок податків власників авто.