Якими мають бути українські школи, аби розвивати індивідуальність кожної дитини і, водночас, принести користь усьому суспільству. Про це сьогодні у Тернополі міркували кращі директори навчальних закладів різних міст України.
У Тернопільському навчально-виховному комплексі "Школа-ліцей №6 імені Назарія Яремчука" зустрілися директори шкіл, ліцеїв, гімназій практично з усієї України. Спілкувалися вони про нинішні пріоритети розвитку освіти, на які може і повинен впливати керівник того чи іншого навчального закладу. Кожен із педагогів мав можливість висловити своє бачення того, як сьогодні краще формувати освітній процес, аби він приніс користь і дитині і суспільству.
– Саме освітяни, які є найближчими до найціннішого в житті кожної людини – дитини, спроможні створити умови для її розвитку, створити умови, які об'єднають різнодумців, тому що сьогодні в Україні немає однодумців і я, пожиттєво сповідуючи педагогіку свободи, захищаю різнодумання, а сьогодні я би сказала вільнодумання. І тому ми мусимо знайти точки зіткнення, ми мусимо знайти ті принципи, які об'єднують, а не роз'єднують, – вважає президент міжнародного освітянського "Партнер"-клубу, Народний вчитель України Ганна Сазоненко.
– Зокрема, виникає питання про те, як оцінити навчальний заклад за якістю духовної настанови, духовного розвитку дітей і оцінкою їхнього життя через років 10, наприклад. Ми цього ніхто не оцінюємо. Ми все дивимося за кількістю балів, набраних на зовнішньому незалежному оцінюванні, за переможцями олімпіад, але є багато чинників, які визначають дійсно сутність людини і подальшу користь людини для суспільства. От якраз над цими елементами, над цими аспектами ми будемо сьогодні працювати і робити певні висновки, – говорить директор Тернопільського навчально-виховного комплексу школа-ліцей №6 ім. Назарія Яремчука Олександр Остапчук.
В підсумку такої науково-практичної освітньої конференції кращі ідеї та напрацювання зформують у спеціальний буклет, аби кожен педагог-керівник кожного навчального закладу України зміг це застосувати на практиці.