За ремонт траси національного значення Львів-Тернопіль взялась Львівщина. Поки сусіди ремонтують дві ділянки поблизу Львова, загальною протяжністю близько 15 кілометрів. Роботи поточні. На них треба близько 30 мільйонів гривень. Дорожники просять розуміння у водіїв і обіцяють закінчити за два тижні. Проте на черзі, кажуть, одна з найрозбитіших ділянок – Золочівська об'їзна.
Розбита і де-не-де полатана. Трасу національного значення Тернопіль-Львів водії охрестили атракціоном: не знаєш, що тебе чекає за кілька метрів. Тернопіль свою частку дороги, а це кілометрів 40, час від часу латає, надто вже важливий шлях для області. Проте вдвічі більша протяжність траси знаходиться на території Львівщини. Місцеві чиновники про неякісну дорогу кажуть, така вже їм дісталась від попередників.
– Всі дороги, які зроблені тут, вони зроблені на вапняках, яких в Львівській області багато, тому основа в них не розрахована на сьогоднішнє навантаження. На цій ділянці основа зроблена по новому, на всіх інших ділянках будуть виникати проблеми і далі, поки ми їх не переробимо в зв'язку зі зношеною основою. Ви бачили колійність на дорогах і внаслідок багатьох поточних ремонтів вона перенасичена дьогтями, вона стала, як пластилін, – пояснює начальник Служби автомобільних доріг у Львівській області Юрій Лазаренко.
Миритися з таким станом доріг, запевняють чиновники, не будуть. І вже почали доводити це на ділі. Четвертий день ремонтують дві ділянки дороги Львів-Тернопіль недалеко від самого Львова, на 11-17-му кілометрах та на 25-30-му. На першу треба 21 мільйон гривень, на другу – 8, хоча виділили 3,5. Підрядник погодився поки працювати за свої гроші.
Львівські ж дорожники тим часом працюють над якістю самих матеріалів і технологією – холодним рісайклінгом. Фактично це безвідходне повторне використання матеріалів – переробка старого асфальту при відновленні дорожнього покриття. Раціонально, економічно вигідно і екологічно важливо.
– Асфальт кладеться просто. Класична технологія, європейська, під укладчик. А основа робиться рісайклінгом. До речі, в Радехівському районі ми закінчуємо експеримент, робимо холодний рісайклінг на 22 см на дорогах Нивиці-Стоянів. Покриття верхнє буде цементно-бетонне. Вартість такої дороги – 250 грн за метр квадратний. Вартість цієї – не менше 450 грн, – розповідає Юрій Лазаренко.
Гарантію на таку основу дають на десятиліття. Закінчити ремонт обох ділянок, загальною протяжністю близько 15 кілометрів, планують протягом двох тижнів. Проте крапку на цьому не поставлять. Рекорди з мінімальної швидкості автомобілі б'ють на найрозбитішій ділянці автошляху Тернопіль-Львів – об'їзній Золочева. При цьому, каже Юрій Лазаренко, на неї ні в державному, ані в інших бюджетах не заклали ні гривні.
Вирішення знайшли спільно з Укравтодором, каже керівник служби автодоріг Львівщини. Зі спецфонду виділили 3 мільйони гривень. Ще мільйон на ремонт нещодавно передала Тернопільщина. Треба ж на 4 кілометри об'їзної 25 мільйонів. Проте роботу все ж почнуть. До середини липня оголосять тендер. А до того водіям залишається маневрувати поміж ям, тренуючи увагу і майстерність.