додому благоустрій Тернопільські водії скаржаться на відсутність паркувальних зон

Тернопільські водії скаржаться на відсутність паркувальних зон

645

Платити чи ні. До "Провінційних вістей" звернулись тернопільські водії, які нарікають на стан міських паркувальних зон. Людей обурює пошкоджений асфальт, відсутність розмітки і паркоматів. Як приклад, наводять місця для паркування на вулиці Шептицького, вздовж центрального міського ринку. Чиновники особливої проблеми в цьому не бачать. Кажуть, дев'ятьма платними зонами паркування у Тернополі займається один приватний підприємець, а до його роботи претензій не мають.

Стан українських доріг – проблема вічна. Поряд з нею синьою смугою тягнеться інша – паркування. Синьою, бо лінії саме такого кольору мали б відмежовувати паркувальну зону від проїжджої та пішохідної частин. Водії скаржаться: таких на центральному ринку Тернополя нема.

– Це зона паркування і можна подивитися за тим знаком, яка саме там зона паркування і в якому стані там асфальт… Немає смуг, немає паркоматів і немає належних доріг. Вказано, що на один паркомат 20 парковочних місць, мають бути окремо місця для інвалідів, в нас близько таким не пахне, – розповідає водій Олександр Яворський.

Разом з водієм Олександром йдемо вулицею Шептицького. Рух автомобілів тут справді безперервний, а вільних місць для паркування по обидві сторони практично немає. Воно й не дивно – робочий день на ринку у розпалі. Торгують на тротуарах, автомобілями заїжджають на колись зелені зони. Після невеликого дощу на дорогах суцільні калюжі, не кажучи вже про ями. У цьому потопають припарковані авто. Проте гроші за паркування тут збирають справно. Пан Володимир живе вже 15 років в Португалії, але українським реаліям не дивується. Хоча, каже, там платить лише через паркомати.

– Кидаєте гроші, виходить квитанція, на скільки часу. Ставиш на вікно, – пояснює водій Володимир.

– Тобто паркувальник тільки контролює, вчасно ви виїхали, чи ні?

– Там паркувальників нема взагалі. Паркувальник – то автомат. Я не бачив такого, щоб хтось приходив і якісь гроші збирав.

В Україні чоловік чемно платить гроші паркувальнику. А от серед місцевих водіїв не всі з цим згідні.

– Закон України є, що мають бути паркомати. Якщо є паркомат, я підійшов, оплатив і знаю, що в мене є година, чи дві. А тут люди просто збирають собі гроші, я не знаю, йдуть вони в бюджет, чи не йдуть, бо немає ні чеків, нічого, – каже водій Олександр Яворський.

Паркомат на вулиці Шептицького ми все ж знайшли, щоправда в той час неробочий. Та навіть якби працював, його на таку кількість автомобілів замало, каже Олександр. Дев'ятьма платними паркувальними зонами у Тернополі займається приватний підприємець Євген Тешнер. Єдиний, кажуть в міськраді, хто подав заявку на конкурс. Від занедбаних узбіч Шептицького підприємець відхрещується. Каже, то вже територія не його, а ринку. Директор ринку заперечує.

– Всі великі супермаркети, всі магазини мають за собою парковки для того, щоб було зручно під'їхати і закупитися. Тернопільський міський ринок не має навколо себе ні однієї парковки, яка була б закріплена за ринком, – говорить
Титр: Степан Горуц.

– Це стосується і вулиці Шептицького?

– І вулиці Шептицького, і вулиці Живова.

Зустрітись з нами Євген Тешнер не зміг. Телефоном розповів, що паркомати і справді часом не працюють, але через технічні проблеми. Їх каже, вже не вперше б'ють. Загалом з 9 платних паркувальних зон, які він обслуговує, паркоматами обладнані 4. Законодавство вимагає на кожній, тобто 5 бракує. Чому не так – з відповіді чиновників зрозуміти важко.

– Є в місті 9 місць платного паркування, паркують тільки на чотирьох, сплату здійснюють в бюджет з дев'яти. І відповідно ті 5 місць, які здійснюють плату за парковку, тобто йде збір через паркомати, через паркувальників, відповідно облаштовані паркоматами… – розказує начальник управління транспорту і зв'язку Тернопільської міськради Ігор Мединський.

– Водій має віддавати йому на руки гроші, не отримуючи взамін нічого, чи сумнівний талон. Чи це має бути тільки талончик з паркомату?

– Виключно талончик з паркомату. 

– А на тих зупинках, де немає паркомата як?

– Там не відбувається збір коштів за парковку. 

– Але ж є 9 платних і тільки 4 паркомати.

– Ви мене погано чули.

Ставимо питання чіткіше. За словами чиновника, паркувальник має право контролювати, чи оплатив водій послугу, або піти замість нього до паркомата і не більше.

– Чи зобов'язаний водій навіть на платній парковці платити, якщо немає паркомата, паркувальнику в руки?

– Ні.

Паркувальний бізнес обходиться підприємцю у сталі приблизно 40 тисяч гривень до міського бюджету щомісяця, в той час як комунальне підприємство, яке обслуговувало ці паркувальні зони раніше платило 90 тисяч гривень в рік. Тому, каже Євген Тешнер, справа поки збиткова. І хоча працювати ще є над чим, чиновники і на тому вдячні.

– Ви задоволені роботою цього підприємця і які в вас ще є до нього вимоги, претензії? Що він ще має зробити? – запитуємо Ігора Мединського.

– Ви розумієте, ситуацію, яка сьогодні існує не тільки в паркуванні, підвести до ідеальної, так як виписано законом, в жодній сфері, в жодному куточку жодної держави світу неможливо.