
Тернопільщина отримала паспорт області. Туристичний. Над ним працювали півроку. Робоча група проаналізувала реальний стан та перспективи розвитку туризму в області, бо саме туризм, кажуть, для нас, як нафта – для шейхів.
Туристи, які приїжджають на Тернопільщину – це люди, які хочуть побачити і готові платити. А показати нам є що: мальовничу природу, унікальні історико-архітектурні пам’ятки, автентичну культуру і побут. При цьому за відносно невисокі ціни на послуги, кажуть фахівці.
– Якби на території Тернопільської області була знайдена нафта, що би ми з вами робили? Ми би плюнули на все і качали би нафту, правда? … Але на сьогодні я можу порівняти наявні туристичні ресурси по глобальності, масштабності, цінності, із нафтою в Кувейті. Це цікаво? І як ми ставимось до тих ресурсів? Не як кувейтські шейхи, – порівнює член робочої групи Олена Дейнека.
Сильні сторони тягне вниз низький рівень розвитку сфери обслуговування, недостатня реклама та інформаційне забезпечення, обмежений бюджет, відсутність інвестицій і безперечно жахлива інфраструктура, кажуть фахівці. Про туризм для людей з обмеженими можливостями взагалі сказати нічого.
– Я не можу похвалитися тим, що сьогодні в нас розвивається сільський зелений туризм. Ніби не далеко ми від Карпат, є в нас бренд – Дністровський каньйон, маємо чим похвалитися, природним багатством. А чому не розвивається сільський туризм? Є багато проблем… Є Дністер, де люди займаються сплавами і готові зупинятись в сільській місцевості, то під’їздні шляхи відсутні, -розповіла начальник управління з питань туризму та курортів Тернопільської ОДА Леся Серетна.
Здавалося б, стан доріг – недопрацювання держави і місцевих чиновників. Але в розвитку туризму не менше бракує участі підприємців і громади.
– В нас є подієвий, фестивальний і гастрономічний. Якщо ми з вами складемо докупи всі ці проценти, то вийде так, що 45% займає тематичний туризм.
А це фестивалі, музичні конкурси, водні, спортивні свята. За чиї гроші вони розвиваються? Переважно за рахунок держави, – говорить Олена Дейнека.
Паспорт Тернопільщини – це аналіз реального стану та перспектив розвитку туризму в області. За півроку робоча група зібрла в одному каталозі характеристику кожного району: інформацію про його історію, карту, рельєф, клімат, водойми, пам’ятки і споруди, інфраструктуру і сервіс. Висновок однозначний: потенціал є. Наші сильні сторони – духовність, патріотизм, автентичність, культурні надбання Західної України і її побут, можливість вивчення тут української мови. Залишилось спільно їх розвивати.