Сьгодні у Тернополі розпочали перевірку відкритої форми тестів зовнішнього незалежної оцінювання з української мови і літератури. Єдиний у місті пункт перевірки знаходиться у четвертій школі. Над роботами учасників тестування працює більше сотні найкращих вчителів Тернопільщини. А перевіряють творчі завдання учасників тестувань з різних областей України. Цьогорічне творче завдання, яке стояло перед учасниками у другий день тестування, – активна життєва позиція.
Закриті тести, де абітурієнти у відповідній графі з відповіддю ставили хрестик, перевіряють, скануючи на комп'ютері. А творчу частину перевіряють вчителі. Це люди з високою кваліфікацією, які мають педагогічні звання. Сьогодні пункт перевірки творчих завдань лише розпочав свою роботу. Вранці у школі отримали опечатані контейнери з роботами абітурієнтів. Всього вчителі перевірять більше восьми тисяч творчих робіт.
Оксана Кулянда, відповідальна за пункт перевірки тестових завдань з української мови і літератури у Тернополі: "Перевірка, як і завжди, буде подвійна перевірка, тобто одну роботу перевіряють двічі. У нас працює сім груп екзаменаторів по 15 вчителів у кожній групі плюс старший екзаменатор. Задіяно 7 кабінетів і кожен екзаменатор має своє робоче місце. Я сподіваюся, що до кінця тижня ми перевірку завершимо. Бо і за наказом Івано-Франківського регіонального центру до 19 червня триватиме перевірка".
Цьогоріч на тестуванні з української мови і літератури помізкувати у творчому завданні абітурієнтам довелося над активною життєвою позицією. Тема складна, вважають у пункті перевірки, але посильна.
Майя Кондирєва, старший екзаменатор, куратор пункту перевірки тестових завдань з української мови і літератури у Тернополі: "Звісно, тема трохи складна, треба було подумати над цією роботою, але як свідчить практика, діти завжди виходять з цієї ситуації мудро, грамотно, тому є що перевіряти. Робота так і називається "власне висловлення". І призначення навчання мови української у школі – це щоби діти вміли за будь-якої життєвої ситуації вміти висловитися, послуговуючись конкретним стилем мовлення і конкретним типом мовлення".
Головне, чого потрібно досягти при перевірці – об'єктивності в оцінюванні. Цьому передувала тривала підготовка вчителів. І почали свою роботу екзаментори сьогодні із тренування.
Майя Кондирєва, старший екзаменатор, куратор пункту перевірки тестових завдань з української мови і літератури у Тернополі: "Двічі старших екзаменаторів, кураторів запрошували на семінар, де ми виробляли спільні підходи до перевірки, особливості обговорювалися перевірки для того, аби в межах України все було одинаково. Ми обговорили ці ж позиції зі старшими екзаменаторами і зараз в аудиторіях старші екзаменатори з екзаменаторами. Ми ще робіт не перевіряли. Ми входимо в тему, дочиитуємося, обговорюємо чому так, а не інакше".
Усі роботи зашифровані, тож екзаменатори навіть не здогадуються, з якої області вони надійшли. На кожній роботі замість прізища чи міста є лише наліпка зі штрих-кодом. Звідки надійшли роботи можуть вказувати хіба що власні назви у творі. Максимально за творчу роботу з української мови і літератури учасники тестування можуть отримати 20 балів. З них 12 балів – за зміст та 8 балів – за мовленнєве оформлення. Вчителі розповідають, чудово розуміють, кожен бал для абітурієнта – на вагу золота. Тож педагоги кажуть, коли перевіряють ці роботи, то відчувають величезну відповідальність.
Петро Михайлів, екзаменатор пункту перевірки тестових завдань з української мови і літератури у Тернополі: "Це впливає на подальшу долю дитини. Ми повинні зважити і об'єктивно виставити оцінку, яка відповідає рівню, на який написав учень роботу. Я вважаю, що рівень знань в певній мірі кращий, зростає. І є роботи досить такі цікаві. Видно, що хто готувався, то робота продумана, відповідає темі, є логіка, гарно викладена думка, аргументи, приклади, послідовність".
Триватиме перевірка творчого завдання з української мови та літератури до 19 червня. А з 12 червня почнуть перевіряти також відкриту частину тесту з англійської мови.