Сьогодні у Тернополі обговорювали тарифи на проїзд у маршрутках. Присутні тернополяни скаржилися на те, що обговорення проводили в залі засідань міськради, де мало місця, а також на те, що серед присутніх більше перевізників, водіїв, їх знайомих, ніж самих мешканців Тернополя, що їздять громадським транспортом. Щодо ціни квитка, то мова йшла про дві з половиною гривні, майже дві вісімдесят та три гривні сорок копійок. На громадських слуханнях була і наш корспондент Руслана Гриньо.
Громадське обговорення стосовно зміни тарифів у Тернопільських маршрутках ініціювали Асоціація перевізників та міськрада. Розпочалося воно об 11 ранку. В сесійній залі міськради зареєструвалося 85 людей, скільки з них пасажирів, а скільки водіїв, перевізників, головуючий обговорень сказати не міг.
Учасниця громадського обговорення: "Невигідний час – одинадцята година люди ж на роботі. Треба було робити в другій половині дня чи у вихідний та в Українському Домі "Перемога". Щоб там помістилися не тільки перевізники, водії, члени їх сімей, а й пасажири. Пасажирів тут я не бачу".
Громадські активісти заявили: громадські обговорення не мають жодної юридичної сили. Тому наполягали на проведенні громадських слухань.
Руслан Ваврик, голова громадської організації "Тернопілля наш дім": "Якщо немає громадських слухань, а тарифи піднімуть, я завтра, як мешканець Тернополя, заходячи в маршрутку, можу не заплатити 2 гривні 50 копійок, зіславшись на те, що цей регуляторний акт був прийнятий з порушеннями чинного законодавства. Для чого створювати конфлікт, давайте виконаємо процедуру".
Ігор Гірчак, головуючий громадських обговорень, голова громадської організації "Асоціація споживачів": "Немає чітко вказано, що мають бути проведені громадські слухання, немає такої норми. Є норма про те, що будь-який проект регуляторного акту має пройти процедуру громадського обговорення. А процедура громадського обговорення це є банальна публікація проекту цього акту в місцевій газеті. Це називається процедурою громадського обговорення. Давайте не вводьте в оману людей".
У Тернополі не можуть наразі відбуватись громадські слухання, пояснив Ігор Гірчак, тому що Тернопільська міська рада не ухвалила положення про процедуру їх проведення відповідно до статуту. Сам статут є, а положення про громадські слухання планують затвердити на найближчій сесії міськради. Начальник управління транспорту, комунікацій та звязку міськради Ігор Мединський ознайомив присутніх з проектом рішення виконкому "Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом в Тернополі." Там йдеться про підвищення проїзду до 2 гривень, 50 копійок. Розповів Ігор Мединський і про тарифи, які запропонували перевізники, вони коливаються від 2 гривень 78 копійок до 3 гривень 40 копійок.
Ці тарифи розглянуло управління транспорту, далі їх направили в Антимономольний комітет та тарифну комісію. В Антимонопольного комітету спочатку були зауваження до перевізників, вони в свою чергу надали необхідні документи та направили тарифи ще раз. У наступній відповіді Антимонопольного комітету заперечень, щодо зміни тарифів не було, там наголосили це питання належить до компетенції органів місцевого самоврядування. Наразі тарифи ще розглядають у відповідній тарифній комісії, куди входять представники облдержадміністрації, Антимонопольного комітету, міськради.
Ігор Мединський, начальник управління транспорту, комунікацій та зв'язку Тернопільської міськради: "Якщо ми не знайдемо компромісу, про розвиток громадського пасажирського транспорту треба забувати, про безпеку нам треба буде теж дуже переживати. Мені б хотілося щоб наш транспорт розвивався, бо як я бачу по всіх східних областях – 2 гривні 50 копійок, подекуди три, щоб і безпека була, щоб не було цього протистояння водій-пільговик, щоб транспорт розвивався".
Далі слово мали представники громадськості.
Богдан Городицький, член Всеукраїнського об'єднання ветеранів: "Людина, яка возить пасажирів, вона не возить щебінь, якщо ти зайшов на передні двері і ще не примостився, не розрахувався, а він рвонув, і ти вже опинався на задніх дверях, а потім пригальмував і ти знов опинився на передніх. Я розумію чого так є, бо один другого треба обігнати, забрати пасажирів, але так воно є і ще нікого за руку не притягнули".
Василь Лазарчук, громадський контролер: "Майже не курять водії, майже не розмовляють по мобілці, разом з тим ще до цього часу грубо відносяться до пенсіонерів. Я питаю, одного з водіїв, ти б до своєї мами так звертався, яка заходить і її років 85".
Учасниця громадського обговорення: "Їздила недавно в 18-му маршруті, вікна такі, що мені з дитиною було страшно їхати, я думала, що воно трісне. Я готова навіть платити 3 гривні, це дуже страшна цифра, але я готова платити 3 гривні, якщо це буде безпечно для моєї дитини".
Громадські обговорення тривали три години. Далі перейшли до голосування. За те, щоб не підвищувати вартість проїзду в маршрутках проголосувало четверо з усіх присутніх. А більшість підтримала зростання вартості проїзду в маршрутних таксі до 2 гривень 50 копійок, та в так званих соціальних маршрутках до 1.50. Протокол із обговорення будуть брати до уваги перед затвердженням рішення про тарифи на проїзд.