ЕЦП (Електронний цифровий підпис) – сучасний цифровий аналог звичайного паперового підпису людини, який використовується для підтвердження справжності електронних документів або реєстрації на сторонніх сайтах, де потрібно підтвердити особу. Подібний підпис не є альтернативою паперу, адже це набір криптографічного шифру та інших елементів безпеки.
Генеруванням електронного підпису займаються як банки, так і державні установи, де людина раніше пройшла перевірку та ідентифікацію. Отримавши електронний підпис у майбутньому, користувач може ідентифікуватись на різних сайтах, що спрощує взаємодію з державними органами та різними системами. Підпис представлений у вигляді файлу з різним розширенням в залежності від органу, який його видавав. Підпис доповнюється паролем, який заздалегідь користувач придумає.
Переваги цифрового підпису
Цей інструмент використовують як юридичні, так і фізичні особи. Основне завдання ключа (підпису) – підтвердити справжність документа та його відправника. Відповідно, підпис може застосовуватися як інструмент укладання договорів, актів, контрактів та інших важливих документів. Також є можливість складати звіти в режимі онлайн, адже не потрібно їздити до податкової служби та чекати у чергах.
Після отримання підпису можна реалізувати такі додаткові дії:
- підписувати будь-які види документів;
- проходити авторизацію у сервісах;
- одержання різних довідок;
- відкриття чи закриття бізнесу;
- отримання виписок.
У кожному сервісі є інтуїтивно зрозуміла інструкція щодо застосування підпису. А на сайті Fondy запропоновано корисну інформацію щодо того, як отримати електронний цифровий підпис, де проходити реєстрацію та верифікацію за підсумками. Підписи в Україні видають акредитовані центри з сертифікації ключів (АЦСК).
Особливості цифрового підпису
Після підписання документа за допомогою цифрового механізму він набуває високої юридичної сили, а за значущістю прирівнюється до паперового аналога. На офіційному майданчику Центрального органу управління є можливість перевірити справжність підписаного документа, що є великою перевагою для аналізу правильності.
З’являється можливість оптимізувати численні бізнес-процеси, що є чудовим інструментом ідеальної роботи. Наприклад, бухгалтер на підприємстві може без проблем підписати документ підписом директора, при цьому він не обов’язково має бути присутнім на роботі.