додому Головні Із локомотивів, які везли корисні копалини, злочинна група “на ходу” викачувала паливо

Із локомотивів, які везли корисні копалини, злочинна група “на ходу” викачувала паливо

722

PM544image001Протягом тривалого часу з локомотивів територіально-галузевого об’єднання «Львівська залізниця», що діє на території Тернопільської області, невідомі зливали пальне. Через це державі щомісяця завдавалися збитки на 100 тисяч гривень. Винних у розкраданні встановили тернопільські убозівці.

Як повідомив начальник обласного УБОЗу Василь Джиджора, оперативники документували діяльність групи з початку цього року, та відомо, що діяти вона почала ще торік. Наразі у міліціонерів є семеро підозрюваних, серед яких і організатор угрупування – 49 річний житель Скалата Підволочиського району. Разом з тим правоохоронці не виключають, що фігурантів у справі може бути більше. Хоч крапка у розслідуванні ще не поставлена, схема розкрадання державного майна міліціонерам вже відома.

PM820image002

 

 

 

 

 

 

Один із напрямків діяльності територіально-галузевого об’єднання – перевезення корисних копалин зі Скалата до Тернополя. Саме на цій ділянці шляху і відбувалося перекачування палива. На 18-22 км залізничного полотна машиніст локомотива до мінімуму зменшував швидкість руху, аби дати можливість поплічникам «пришвартуватися». Тим часом організатор зграї під’їжджав до потрібного місця на спеціально переобладнаній автівці марки «УАЗ».

PM562image003

 

 

 

 

 

 

Щойно автомобіль й локомотив опинялися на одній лінії, між ними прокладали своєрідний канал. Водій УАЗа занурював один кінець 20-ти метрового шланга в одну з каністр, що були прилаштована в салоні автівки, інший кінець помічник машиніста під’єднував до паливної системи тепловоза. Відтак обидва транспортні засоби рухалися синхронно. Коли ж всі підготовлені ємності були заповнені паливом, «зв’язок» обривали. До слова, за одну вилазку зловмисники викачували від 200 до 500 літрів солярки.

PM385image005

 

 

 

 

 

 

Було й так, що зловмисники зовсім зупиняли локомотив. Такий спосіб хоч був простіший у виконанні, але крадії не часто до нього вдавалися. Справа у тім, що кожна зупинка фіксувалася GPS- пристроєм, а причини слід було пояснювати керівництву.

Для вдалого виконання плану потрібно було три пари рук, але лише водій УАЗа був присутній щоразу, його поплічники «працювали» позмінно. Вже відомо, що як мінімум три екіпажі локомотивів, які курсують маршрутом Скалат-Тернопіль, були співучасниками злочинної схеми.

Крадене пальне фігуранти збували місцевим аграріям за ціною на 2 гривні меншою за вартість палива на АЗС, тож їхній товар користувався попитом. Виручені кошти ділили між собою.

PM10image007

 

 

 

 

 

 

Об’єм викраденого та суму збитків, завданих державній казні, міліціонери ще встановлюють, однак вже зрозуміло, що масштаби розкрадання вражаючі.

Під час проведення санкціонованих обшуків за місцем проживання фігурантів тернопільські убозівці вилучили понад 5 тисяч літрів пального, 100 тисяч гривень, ємності для зберігання паливно-мастильних матеріалів загальним об’ємом 15 тисяч літрів, а також спеціально виготовлені пристрої для під’єднання до паливної системи локомотива.

Відкрито кримінальне провадження за частиною 3 статті 191 Кримінального кодексу України – привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем вчинені повторно або за попередньою змовою групою осіб.

На сьогодні організатор злочинного угрупування уже затриманий в порядку ст. 208 КПК України й перебуває під домашнім арештом, вирішується питання про затримання та обрання запобіжного заходу його спільникам.