Палять за кермом, розмовляють мобільним телефоном, не видають пасажирам квитків на проїзд – в основному такі порушення водіїв громадського транспорту фіксують під час перевірок. У Тернополі триває місячник контролю за роботою громадського транспорту. Контролювати маршрутки та тролейбуси у Тернополі доручили, зокрема, транспортникам, працівникам муніципальної поліції, депутатам та 12 громадським інспекторам. Минуло два тижні і перші результати вже є.
До тих, хто робить правильно, ніяких зауважень нема, а от на порушників складають акти. Один із 12 громадських інспекторів Станіслав Піскун розповідає: головне спочатку себе не видати, зайти як звичайний пасажир і добре приглянутись, чи чисто у салоні, справності тролейбуса чи маршрутки, а також поведінки водія.
Станіслав Піскун, громадський інспектор: "Я захожу, кажу – я пільговик, а він вже реагує, дивлюсь по реакції як, як до наших батьків відносяться, дідів, прадідів і так далі. Відповідна і моя реакція тоді. Зауваження в основному 90%, якщо не більше, водіїв, реагують на зауваження нормально, адекватно. Реагують неправильно в якому плані: неправду кажуть відносно кількості людей-пільговиків, що знаходяться в салоні автобуса".
Якщо проблема з кількістю громадського транспорту у Тернополі вирішена, то проблема належного обслуговування пасажирів ще залишається відкоритою, вважає влада міста. Більше шести сотень перевірок громадського транспорту протягом двох тижнів вже провели. Результати не дуже втішні. Окрім того, що курять у салоні, де знаходяться пасажири, розмовляють по мобільному, водії нехтують іншими, не менш важливими правилами.
Сергій Надал, міський голова Тернополя: "Невидача квитків – 33 випадки. Це те, що є найбільш головним, що, в принципі, залежить не стільки від водія, як від наших пасажирів, які повинні вимагати від нього цей квиток. Робота водія не в уніформі – 21 випадок, порушення перевезень пільгових категорій громадян не встановлено, також складено 67 актів з приводу санітарно-технічного стану транспортного засобу. Це або необхідність заміни обшивки крісел, або необхідність заміни".
Основна мета таких перевірок – підвищити якість надання транспортник послуг, кажуть в управлінні транспорту, комунікацій та зв'язку Тернопільської міськради. А водій, який порушив правила, обов'язково за це відповість.
Олег Вітрук, заступник начальника управління транспорту, комунікацій та зв'язку Тернопільської міськради: "Всі порушення, акти з порушеннями направляються перевізникам, директорам підприємств для розгляду і реагування. Які є методи реагування? Це, наприклад, може бути догана водію за грубе порушення, може бути усунення від перевезень пасажирів і залучення до гаражних робіт. Власне, водій не їздить за кермом, а прибирає територію, або ремонтує автобуси, може бути попередження, може бути проведення додаткових інструктажів з правил надання послуг тощо".
Місячник контролю за роботою громадського транспорту у Тернополі триватиме до 10 липня.