Якщо температура взимку не опускається нижче рівня -5 або -7 градусів, то заливати треба мастило з показниками 10W40. Але розглянемо детально усі випадки та нюанси обслуговування авто.
Утримання машини взимку потребує особливої уваги та ретельної підготовки. Одним з етапів стане підбір правильного моторного мастила, щоб полегшити запуск двигуна. Найбільш поширеним по класифікації в’язкості стало 10W40, проте у його використанні є певні нюанси.
Що означає маркування
В Україні помірний клімат, тому зими переважно не дуже холодні. Лише в рідкісних випадках температура падає нижче -15 градусів, тому вибір олив досить широкий. За списком характеристик та зручністю використання лідером стало масло 10W40. Його маркування за класифікацією SAE розшифровується наступним чином:
- 10 — означає придатність до використання в умовах до -25 градусів;
- W — мастило призначене для експлуатації в зимових умовах;
- 40 — рідина зберігає свої властивості при температурі до +35 градусів.
Запас температури на морозі просто необхідний для збереження двигуна. Часто водії підбирають температурні значення впритул і дивуються швидкому зношенню мотора. Проте бувають різкі тимчасові похолодання або інші несподівані моменти.
У маркуванні в’язкості цифра -25 вказана не дарма. Іноді власники радіють, що вони перейшли дозволений кордон і олива не загусла. Температура замерзання суміші ще нижча, це правда, при -25 градусах мастило просто втрачає свої робочі якості. Воно перестає змивати нагар, створювати захисну плівку від тертя чи корозії, працювати зі зниженням внутрішньої температури.
Де і як використовувати мастило 10W40
Мастила цієї категорії відносять до всесезонних. Вони досить рідкі, проте густіші за 5W40 чи 5W30. Тому ідеально підходять для захисту двигунів з великим пробігом та рівнем зношування. Створюється щільна плівка, яка проникає між деталями та спрощує рухи. Тратиться менше пального, особливо під час пуску мотора.
При цьому в оливу дають особливий пакет присадок, яка запобігає сильному загусанню на холоді. Навіть під час вимкненого двигуна рідина зберігає свої властивості та стікає у піддон. Проте, обираючи, потрібно ретельно вивчити репутацію виробника. Всесвітньо відомі бренди пропонують кращий набір характеристик та у 2-3 рази подовжений термін експлуатації.
Оливи поділяються на синтетичні, напівсинтетичні та мінеральні. Останні зустрічаються рідко, у бюджетному ціновому сегменті. Під час простого метода виготовлення їм важко надати потрібних параметрів, тому вони низькоефективні. Синтетика та напівсинтетика мають попит, адже у них чітка задані характеристики, вони розроблені для певного типу двигуна.